Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Край на опашките за карти

[post-views]

Проект, който ще сложи край на нервните опашки за карти за почивка, на притесненията при записване на малчугани в детските градини на МО, и ще подобри административното обслужване на фирми и граждани, започна да реализира Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело”.
Тотално се въвеждат електронни услуги, с които военнослужещите, цивилните служители и другите потребители ще могат да ползват услугите на агенцията по интернет, стана ясно при представянето на проекта в Централния военен клуб. Ще се въведат и сертифицирани системи за управление на качеството, което ще гарантират високото равнище на услугите на администрацията.
Проектът е „Модернизиране на предоставяните от ИА „Военни клубове и военно-почивно дело” административни услуги и въвеждане на международни стандарти, гарантиращи качественото им предлагане”. Осъществява се с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
Искам да изразя удовлетворение, че този екип разработи и започна реализацията на проекта, каза по време на представянето на проекта заместник изпълнителният директор на ИА „ВК и ВПД” Ивелин Николов.

Времената се променят

и услугите би трябвало да бъдат с друг стандарт – да бъдат достъпни и за хора с увреждания, да имат и нов електронен вид, за да не се повтарят нещата, които всички са виждали като опашките за карти за почивка, допълни той. По думите му нововъведението ще е и една от основните стъпки по изграждането на модерна електронна система за качество.
Договорът за проекта беше подписан на 14 април 2014 г., а срокът за изпълнение е 18 месеца, заяви заместник изпълнителният директор на ИА „ВК и ВПД” Данаил Димов. Цялата стойност на проекта е 549 948,40 лв. без ДДС, допълни той.
По думите му основната цел е постигането на по-добро административно обслужване и регулиране при предоставянето на електронни административни и други услуги на физическите и юридическите лица, законосъобразно управление, прозрачност и ефективна дейност на агенцията и нейните териториални поделения, както и налагането на

международни стандарти

Сред целите на проекта са да се повиши качеството на административното обслужване, да се сертифицират системи за управление на качеството, да се улесни достъпът на лица с увреждания, да се подготвят компетентни служители за работа, както и да се гарантира сигурност на информацията.
Димов посочи, че чрез проекта на първо място ще се облекчи режимът на ползване на различни административни услуги от гражданите и фирмите, ще се спести време и разходи, ще се създадат условия за достъп на хора с увреждания до административни услуги. Същевременно ще се обновят модулите за обслужване на интернет-страницата на администрацията на агенцията чрез адаптиране за хора с увредено зрение.
Сред очакваните резултати е осигуряването на качеството и сигурността на информацията, разработването и внедряването на действаща система за управление на качеството по международния стандарт ISO 9001, както и система по ISO 27001. Ще има инсталиран и внедрен софтуер за

информационна сигурност

на всички възлови работни места, като за работа с него ще бъдат обучени минимум 10 лица.
Една от основните ползи от проекта ще е, че военнослужещите и цивилните служители от МО ще могат да получават по-бързо и лесно административно обслужване. Ще се подобри ефективността, а също и трансграничният обмен на информация, тъй като агенцията е страна по доста международни споразумения. По-лесен ще е достъпът до пространствени данни, по-бързо ще се извършва планирането на отпуски и почивки от страна на военнослужещите и цивилните служители, по-ефективен ще е достъпът до записванията в детските градини на МО и почивните станции.
Останалите услуги, които бихме могли да рационализираме и да направим по-ефективни, са освен издаването на карти за почивка във ВПД и хотели, така и за почивки в чужбина, каза директорът на дирекция „Финанси” в ИА „ВК и ВПД” Радослав Щербаков.
По думите му чрез проекта ще се облекчи настаняването в Дома за пенсионирани военнослужещи, ветерани и военноинвалиди в Орешак, ползването на залите в ЦВК, предоставянето на

резиденция „Лозенец”

за различни инициативи, предоставянето за ползване на зали във военните клубове в страната, включително и за дейността на школи, художествени състави и клубове по интереси, ползването на социалните кухни към МО.
Искрено се надяваме при следващото разпределение на картите за почивка да имаме работеща система, да не се повтарят опашките и струпването на хора, сподели Димов в отговор на репортерски въпрос.
Това ще се случи най-вероятно за следващия летен сезон и следващия зимен сезон, уточни той. По думите му при досегашната система се налага хората да носят различни бележки, които да представят при получаването на картата и при настаняването в почивната станция.
Всичко това ще се избегне, когато проектът бъде реализиран. Чрез новата система ще се облекчи и настаняването в детските градини на МО, като ще се премине към електронен вариант на записване и по този начин

ще се избегнат спекулациите

Не се предвижда никакво съкращаване на персонал, каза Димов в отговор на въпрос на в. „Българска армия” дали заради въвежданите с проекта новости ще бъдат освобождавани хора от агенцията. „Администрацията ни е достатъчно натоварена. Например, до момента в полугодието имаме с около 3000 преписки повече, отколкото миналата година. Тоест, забелязва се сериозен обем на увеличаване на административните преписки и затормозяване на администрацията. Целта на проекта е да облекчи администрацията, тя да успее да движи и другите си задължения. Така че не се предвижда освобождаване на хора в резултата на проекта”, категоричен беше Димов.

Андрей Рангелов

Най-ново

Единична публикация

Избрани