В книжарницата на НАТФИЗ или онлайн (http://grosnipelikani.net/modules/Downloads/pdf/Teatar/7_9_2014.pdf) можете да намерите новия брой на сп. “Театър”, с богата амалгама от съвременни проблеми. Темата за мексиканската драматургия на Елвира Попова проследява пътуването на интертекста като мозайка от цитати през различнитете индивидуални стилове и литературни почерци в Латинска Америка. Авторката – преподавател във Факултета по сценични изкуства от университета на Нуево Леон (Мексико) – показва децентрирания, неопределен, двойнствен, плуралистичен свят на съвременната постмодерна култура. Списанието ни припомня детайлен портрет във времето на известната актриса Гергана Кофарджиева. Блокът от рецензии обхваща пиесите “Бурундага” в Сатиричен театър, “Сватбата на дребния буржоа” – в Театър София и за “Йерма” ТБА – от Николина Делева и от Йвон Димитрова. Личността на Луна Давидова във фотоси от Тошка Катева, Иво Горчев, Атанас Попдимитров ни връща във времената на пионерския ентусиазъм от читалището до голямата сцена, който поставя основите на съвременните постижения на театъра ни. Под рубриката “Гилдиите” директорът на общинския Драматичен театър в Перник Иво Горчев представя летописа на трупата и нейните постижения по повод 95 годишнината от основаването на театъра. Повод за размисъл е и интервюто с директора на врачанския куклен театър Анастас Попдимитров. “Виенски празници” от 2014 на Ивета Гонаус са мозайка от театралните събития и акценти на случващото се на австрийска сцена. “Брехт” пиеса от Тома Марков и интервю с него са другото предизвикателство. Дали така, както в пиесата – бушува войната и очаквайки всеки момент смъртта, човек има смелостта да обича и да сподели това с някого до себе си.
Лъчезар Лозанов