Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Un ballo in maschera – 155 г. след премиерата си в Рим

[post-views]

Доволен съм да се върна в тази страна и в Софийската опера за „Бал с маски“, написана от Верди за големи гласове, заяви гастрольорът от Мексико Карлос Алмагер преди последната премиера на първата ни сцена. Световноизвестният баритон благодари на маестро Пламен Карталов, който го е поканил за ролята на Ренато. Карлос Алмагер кацна в София след два спектакъла в Тимишоара, Румъния на „Тоска“ и „Набуко“, а веднага след появата си на софийска сцена отлетя за Мексико, където ще пее в „Риголето“. Следват „Аида“ в Чили, „Тоска“ в Марсилия, „Вилхелм Тел“ във Варшава и отново „Тоска“, „Набуко“, „Риголето“ – и все така, представи се солистът.
Диригентът Борис Спасов оцени гастрольорите като певци от високо ниво.
Италианската певица Марлене Лихтенберг не скри, че е доволна и щастлива да бъде в Софийската опера. В ролята на Улрика тя влиза за втори път (най-напред е била в този образ в Кошиче, Словакия), но „тук ролята е разчетена интересно и уплътнява образа на гадателката“, сподели Лихтенберг. Тя е солистка е в оперния театър в Котбус, Германия, където преди всичко поставят опери на Вагнер. Пяла е и във Вердиевите „Риголето“, „Набуко“ и „Аида“, както и в „Кармен“ от Гуно.
Оказа се, че Карлос Алмагер е работил с български музиканти и в чужбина – на „Арена ди Верона“ е пял под диригентската палка на Юлиян Ковачев през 2011 г., но най-голямото му преживяване е било като млад певец, когато излиза на една сцена с Николай Гяуров в операта „Аида“ в Монте Карло. Пял е и с примата Мариана Пенчева в „Аида“ в Палермо, с тенора Калуди Калудов и с редица други български оперни певци, които определи като „страхотни.
Гостите са добре дошли на първата ни оперна сцена, но без невероятните Радостина Николова (Амелия), Ирина Жекова (Оскар), Костадин Андреев (Рикардо), Стоил Георгиев (Силвано), чудесните дуети на двамата „заговорници“ Петър Бучков (Том) и Светозар Ангелов (Сам), изключителният хор, оркестърът, двата балетни дуета, Un ballo in maschera нямаше да е толкова бляскав. Режисьор на спектакъла е директорът на Софийската опера Пламен Карталов, декорите – дело на Иво Кнезович, а костюмите – на Елена Иванова.
Следващият „бал“ е на 28 януари 2015 г.

Веселка Венкова

Най-ново

Единична публикация

Избрани