Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Йордан Попов: Атентатът в Париж е примитивна реакция към карикатурата

[post-views]

Атентатът в Париж е примитивна реакция към карикатурата. Такъв е анализът на заместник-главния редактор на най-стария сатиричен вестник у нас „Стършел” и дългогодишен майстор на словото с чувство за хумор Йордан Попов.
Атентатът е успешна медийна акция, защото завзема световното информационното пространство. От тази гледна точка джихадистите са спечелили една от битките във войната между куршумите и перото.
„Не се съмнявам, че и в бъдеще ще има още техни нападения, които карат хората да настръхват. Главна цел на терористите е да държат обществото в страх”, допълва Попов.
Сатиричният вестник, в който най-добрите окарикатуряват действителността, обаче не би публикувал карикатурите на „Шарли Ебдо”.
Попов смята, че френските сатирици са преминали допустимата граница. За сметка на това „Стършел” е публикувал карикатури на арабски вестници за Христос.
„Показали сме, че сме толерантни, че живеем в демократична страна. Никой не се е възмутил от хумористичното представяне на християнството, какво остава да извърши масово убийство. Реакцията трябва да бъде адекватна”, коментира той.
Припомня, че и в България са убити хора, заради карикатури, но по време на тоталитарния режим. Такава е съдбата на Райко Алексиев заради антисталинската му сатира.
Затова вестникът публикувал първата карикатура на Тодор Живков чак през 1989 г. Ако беше публикувана по време на комунистическия режим у нас, не се знае каква щеше да е реакцията на политическото ръководство на страната.
„В онези времена никой не е изразил съпричастност със семействата на убитите вестникари, защото обществото е било парализирано от страх. Днес поне има начин, човек свободно да изрази съчувствието си към близките на загиналите във Франция”, сравнява събитията Попов.
Не веднъж и „Стършел” се е сблъсквал с доста крайни реакции към карикатурите, които е публикувал.
За съдържание, което се отклонява от нормата на политическата коректност, са уволнявани главни редактори, художници и членове на редколегията на вестника.
А иначе целта на карикатурата е да възстанови нарушена справедливост, да бъде коректив на управляващите и политиците.

Най-ново

Избрани