Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

ТЕРЕМ – „Летец“ връща живота на Ми-24

[post-views]

Михаил Григоров

В 16-а транспортна авиобаза на летище „Враждебна“ се състоя облитане на вертолет Ми-24, ремонтиран в завод „ТЕРЕМ-Летец“ ЕООД. На облитането присъстваха директорът на завода, главният инженер, началникът на летателно-изпитателната станция и представители на фирмата „Металика“, чиято собственост е вертолетът. Очаква се след около 2 месеца от завода да подготвят за изпитания и вертолет Ми-24 на българските ВВС.

Екипажът, който издигна вертолета за първи път във въздуха след ремонта, е от български офицери от Военновъздушните сили, които продължават да упражняват професията си на летци след преминаването в запаса. 
С този ремонт заводът доказва също, че и в него животът не е спрял и има възможности за разширяване на дейността му и в бъдеще.
Тричленният екипаж на фирмата имаше за задача да проведе летателни изпитания на вертолет Ми-24. Работата започва десет дни преди облитането с наземни изпитания. Те преминават нормално с леки забележки, отстранени в срок от специалистите на завода  и на фирмата. Екипажът работи за „Металика“, която е възложител на ремонта на вертолета. 
През този ден беше реализиран първият изпитателен полет на Ми-24. Това е контролен полет или полет на висене, както го наричат специалистите, с височини до 20 метра. Основната задача на този първи изпитателен полет е да се проверят устойчивостта, управляемостта и центровката на вертолета. 
Най-важното нещо за вертолета е полетът на висене. При висенето се изисква най-добра техника на пилотиране, силовите установки на вертолета работят на максимални режими. Всички системи на машината са натоварени докрай. При това изпитание трябва да се провери и висенето на вертолета в самостоятелен режим. Вертолетите Ми-24 в модификациите от 2-ра до 8-а разполагат със система за автоматично висене. Реално машината може да виси над земята до 10 метра височина, без екипажът да се намесва в управлението. Системата работи съвместно с Доплеров изчислител на скоростта и ъгъла на отнасянето. 
Изпитанието показва, че параметрите на вертолета са в абсолютни норми. За една минута според техническите предписания на вертолета се позволява отклонения напред-назад и вляво и вдясно между 10 и 15 метра, а промяната във височината – до 4 метра. Това са параметрите на системата за автоматично управление.
И тримата летци изразиха задоволство от работата на ТЕРЕМ – „Летец“ и от резултатите от първия изпитателен полет. 

фото Красимир Тодоров

Най-ново

Единична публикация

Избрани