Преди 100 години Министерството на войната, тогава, в свое съобщение в ежедневния вестник „София“ от 21 август 1915 г, обявява че „летателния апарат на Асен Йорданов е сигурен. Няма допуснати грешки. Признава се за изобретение, а Асен Йорданов – за изобретател. Датата 10 август 1915 г. да се счита за начало на българското самолетостроене”.
Затова на днешния ден официално отбелязваме началото на самолетостроенето у нас.
Реплика на първия самолет „Йорданов 1” вече е част от експозицията на Музея на авиацията в Крумово.
След като специалната комисия от военното министерство решава, че самолетът е изобретение и го обявява официално за такова от министерството купуват апарата за 16 000 лева и го зачисляват в аеропланното отделение. С него вече се изпълняват задачи по обучение на пилоти, свързочни и наблюдателни мисии, необходими за разузнаването. Трябва да се отбележи, че „Йорданов 1” не е участвал в бойни действия.
За времето си самолетът е бил добър, макар от съвременна гледна точка техническите му характеристика да предизвикват лека усмивка. Развивал е максимална скорост 85 км. в час, вдигал се е на 500 метра височина за цели 8 минути, имал е и огромен разход на гориво: 120 литра бензин на час и 30 л. масло.
Малко по-късно българинът Йорданов става откривател и на въздушната възглавница, която по негово време е използвана за самолетите, а по-късно е важна част от автомобилостроенето.
През 1941 г. Асен Йорданов основава дружество „Джорданов Авиейшън Къмпани“, преименувано по-късно в „Джорданоф Корпорейшън“, придружено от „Джорданоф Електроникс“.
Дейността им е в тясна връзка с военната отбрана на САЩ и се намира в строга секретност.
Неговата популярност нараства, когато открива авиационно училище. За кратко време то се превръща в най-авторитетната школа, която подготвя пилоти за гражданската авиация на САЩ.