Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Депутатите: „Да“ и на двата проекта

[post-views]

konferenciq_deputati
На бурно заседание на Комисията по отбрана в Народното събрание бяха приети двата проекта за инвестиционни разходи за модернизацията на ВВС и ВМС – за придобиване на нов тип боен самолет и за придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб, внесени от Министерския съвет. На заседанието присъства министърът на отбраната Николай Ненчев, който представи проектите, началникът на отбраната генерал Константин Попов, командирите на видовете въоръжени сили, както и заместник-министър Димитър Кюмюрджиев. 

Като цяло МО получи „зелена улица“ за осъществяване на модернизацията с аргументи за неотложността й за гарантиране на въздушния и морски суверенитет на държавата. Постави се въпросът, дали част от предвидените средства за модернизацията на СВ не се „преливат“ в проектите за другите видове войски и така да се изостава с този трети проект. Това категорично не е така, отговори министър Ненчев, готови сме и с проекта за модернизацията.

 Министърът заяви, че политическото ръководство на МО не оказва натиск върху работата на комисията, която ще прави избора на изтребител. Командирът на ВВС генерал-майор Румен Радев разясни, че Словакия и Полша са модернизирали наличните си самолети МиГ-29, но Полша вече е придобила и нови 48 F16, а в момента Словакия проучва закупуване на самолети „от завода“. Поддръжката на миговете няма да излезе по-евтино, допълни той, защото след 350 летателни часа двигателите им отиват на ремонт, а за новите модерни двигатели това става след 2000 часа полет. Като калкулираме това, обясни той, във всеки МиГ трябва да вложим по 22 млн.лв, но не можем да не извършим тази модернизация, защото той има маневреност и надеждност, но това не е достатъчно. Той обясни, че няма държава, която пълноценно да извършва еър полисинг само с 8 самолета. Сега удълженият ресурс на миговете се прави от инженерно техническия ни състав, но състоянието на самолетите рефлектира върху сигурността на пилотите. Ресурсът на МиГ-29 е ресурс „на корубата“, а двигателите и другите системи подлежат на поддръжка и замяна, заяви генерал Попов. „Модернизация трябва да има, каза той, но трябва да е свързана и с личния състав, който да е добре мотивиран и съвременната техника би го мотивирала допълнително“, каза той. В общия пакет в цената влизат и наземната техника, тази за обучение, както и за въоръжението на изтребителя. Командирът на ВМС контраадмирал Митко Петев обясни необходимостта както от частичния ремонт на 2 белгийски фрегати за 90 млн. лв.(500 млн. за цялостeн), така и от закупуване на нов боен кораб. Трите руски кораба имат живот още 3-4 г. 
Народните представители се обединиха категорично около необходимостта за закупуване и на нов изтребител, и на нов патрулен кораб.

Най-ново

Единична публикация

Избрани