НАСА откри 3 планети с условия за живот

НАСА откри 3 планети с условия за живот

640-420-nasaНАСА обяви, че е открила 7 планети извън Слънчевата система, които много приличат по размер и състав на Земята. Учените предполагат, че на три от тях може да има вода на повърхността, което е едно условията за наличието на живот.
Планетите обикалят около звезда, наречена TRAPPIST-1, която е част от съзвездието „Водолей” и са на 39 светлинни години от Слънчевата система. За космическите мащаби това е сравнително близо. Извънземните светове са открити с космическия телескоп на НАСА „Спитцер”, който продължава своите проучвания. А това означава, че със сигурност в близко време ще има нови сензационни открития.
Намирането на следващата земя, вече не е въпрос на „дали”, а кога”, заяви ръководителят на дирекцията за научни мисии на НАСА Томас Цурбухен.

„Tри от тези планети, отбелязани в зелено, се намират в т.нар обитаема зона, на които може да има вода на повърхността. Всъщност, с подходящите атмосферни условия, вода може да има и на всяка от другите планети.”

Другото нещо, което прави откритието уникално, е това, че учените за първи път засичат толкова много скалисти светове, които като Земята да гравитират около една звезда.
Не по-малко любопитен е факта, че разстоянието между трите подобни планети в системата TRAPPIST-1, е колкото няколко пъти разстоянието между Земята и Луната, така че мащабите са съизмерими на нашето обкръжение.
Откриването на извънземни светове, които приличат нашата планета, ще става все по-често, но остава въпросът, кога ще можем да отидем до тях. Ако предположим, че може да пътуваме със скоростта на светлината, ще ни трябват близо 40г, на този етап обаче от развитието ни, за да стигнем до звездата „ТРАПИС-1 ще ни отнеме над 40 милиона години.

Logo_of_Ministry_of_Defense_of_Bulgaria.svg