Търговската война на Доналд Тръмп взе първата си жертва. Американката компания – производител на емблематичните мотори „Харли-Дейвидсън“ обяви, че изнася час от производството си за европейските потребители извън САЩ.
Спекулациите се превърнаха в реалност, след като „Харли-Дейвидсън“ официално обяви, че мести производството си за европейските пазари в Тайланд. Причината въведените от ЕС мита върху редица американски стоки, включително и емблематичните мотоциклети, в отговор на въведените от САЩ мита върху вноса на европейска стомана и алуминий. От компанията са категорични, че мярката е необходима, за да се избегнат загуби от десетки милиони долара. Реакцията на Тръмп не закъсня и минути по-късно държавният глава мина в офанзива в любимата си социална мрежа в „Туитър“. Там той написа, че не е очаквал от „Харли Дейвидсън“ първа да развее бялото знаме и, че компанията просто използва като претекст „търговската му война“, за да може да измести част от производството си извън САЩ. Малко след като влязоха в сила контрамерките на ЕС, Вашингтон обяви, че Брюксел играе нечестно, като наказва американските производители и работници. ЕК отговори, че американската администрация е била наясно какви последствия ще има от въвеждането на мита за европейската стомана и алуминий.