Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

130 кандидати за флота

[post-views]
130 кандидати за флота

DSC02135 - CopyТази година за Военноморските сили са обявени два конкурса за набиране на матроси, като от първия конкурс са назначени 60% от кандидатствалите, а за втория, който не е приключил, документи са подали 130 кандидати за обявените 100 места. Това каза заместник-командирът на Военноморските сили флотилен адмирал Георги Пенев пред журналисти по време на събитието от кампанията „Бъди войник” в Търговище. 
Хора от всички възрасти проявиха интерес към представянето на бойната техника, въоръжението и екипировката, представени от военнослужщите. Днес на събитието от кампанията „Бъди войник” има много млади хора и нашата цел е те да усетят духа на Българската армия, да се докоснат непосредствено до военната техника, да зададат своите въпроси на военнослужещите, които са на информационната борса, както и да наблюдават динамичните покази, за да добият представа за същността на военната професия, заяви флотилен адмирал Пенев. Българската армия предоставя сигурност, възможност за стабилни доходи, кариерно развитие, дългосрочен ангажимент, работа в екип, което е изключително важно за младите хора при избора на професия,  изтъкна той.
Гражданите и гостите на Търговище имаха възможност да получат информация за реда и начините за кандидатстване в Българската армия на информационните борси на Сухопътните войски, Военновъздушните сили, Военноморските сили, Националната гвардейска част, служба „Военна полиция”, Централното военно окръжие и 68-а бригада „Специални сили”.
DSC07298Изключителен интерес предизвикаха демонстрациите на бойни ръкопашни техники от военнослужещите от специалния разузнавателен отряд на ВМС, както и демонстрациите с оръжие на курсантите от Националния военен университет. Статичният показ беше организиран от Сухопътните войски и на площада в Търговище бяха разположени 122 мм гаубица М-30, бойна машина ГРАД и 152 мм оръдие гаубица Д-20.
В събитието от кампанията се включиха с шествие фанфарен оркестър, танцов състав и хор от училищата в Търговище. Традиционно събитието завърши с концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили, Представителния духов оркестър на ВМС, както и на самодейни състави от града. 

Пловдив бе връх на  кампанията досега

Вертолети Ми-24 и „Кугър”, самолети МиГ-29, L-39 ZA, C-27J и Ан-2  от авиобазите в Крумово и Граф Игнатиево, които в небето над Пловдив – културната столица на Европа, изпълняваха задачи по разузнаване и атака по земна цел, мисии по търсене и спасяване, и Air Policing… Парашутни скокове от височина 1300 метра с приземяване на обновения площад „Централен”, стрелба с маркиращи боеприпаси, военни ръкопашни техники, неутрализиране на терористи и освобождаване на заложник – тези способности демонстрираха воините от 68-а бригада ”Специални сили”. На площада работеше информационна борса за набиране на войници и матроси. Развърната бе различна военна техника. Имаше модерни въоръжения и апаратури, щандове на Сухопътните войски, ВВС, ВМС, Силите за специални операции (ССО), РС „Военна полиция“ и Националната гвардейска част. 
Всичко това беше показано по време на информационната кампания „Бъди войник“ в Пловдив. Тя беше 27-а поред в страната и впечатли многобройните присъстващи и най-вече младите хора от училищата. От мнозина участници в проявата, които са били и в други селища, тази кампания бе определена като връх на инициативата на Министерството на отбраната. Още повече, че тя съвпадна с тържествата по повод Празника на ВВС и Деня на военния парашутист.
Обществото трябва да се запознае с това какво прави и как го прави Българската армия. Днес, на 17 октомври, се навършва точно една година от началото на кампанията и този е 27-мият показ, заяви министърът на отбраната Красимир Каракачанов. 
DSC07407Сигурността лежи на раменете на мъжете и жените с униформа.
В историята завинаги остава заслугата на всеки един български воин, който честно и доблестно е служил на Майка България. Армията е гарантът за съществуването на нашата държава, каза още министърът на отбраната. 
Той припомни, че преди повече от година и половина е започнало обсъждането на инициативата „Бъди войник“,  която да представи армията пред обществото. Идеята е била да се покаже, че исканията за нова техника, по-високи заплати и средства за подготовка, не са приумица, а необходимост. Защото няма просперираща и модерна държава, без модерна и боеспособна армия. Защото, въпреки неудобствата, трудностите, ниските възнаграждения, хората, които са се обрекли на Отечеството, изпълняват задълженията си честно и съвестно. Затова се обсъждат и заслужени промени, като по-доброто възнаграждение на военнослужещите и то ще се увеличи за трета поредна година.
Министърът на отбраната подчерта, че кампанията се прави с минимални средства и тя е успешна, благодарение на добрата организация на Щаба на отбраната, формированията по места и военните окръжия. И благодари на заместник-началника на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев за подкрепата, която оказва на кампанията за популяризиране на военната професия, която ще продължи и през 2020 година. А според генерал-лейтенант Илиев, очакванията са, че до края на тази година ще бъдат назначени общо около 800 военнослужещи. 
Подобаващо бе и присъствието на гостите в Пловдив. На кампанията бяха още вицепремиерът Марияна Николова, съветникът по военната сигурност на президента на България бригаден генерал Васил Лазаров, командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков, областният управител на Пловдив Здравко Димитров, пловдивският митрополит Николай и командири на военни формирования. Проявата завърши с тържествен концерт във Военния клуб в града. В него участваха Представителният ансамбъл на въоръжените сили, Представителният духов оркестър на ВВС и състави от Военния клуб. 

Logo_of_Ministry_of_Defense_of_Bulgaria.svg

Цончо Драгански

Най-ново

Единична публикация

Избрани