Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.
Да се върнем в 1915 г.

bty  „Вече 20 години регионален клон Велико Търново към Национално дружество „Традиция“ се занимава с военноисторическа реконструкция. Това е в кръвта ми и в кръвта ни като нация, а именно – да изучаваме и да изследваме българската военна история и българската воинска традиция, както, разбира се, и българската бойна слава“. Това каза за вестник „Българска армия“ управителят на Национално дружество „Традиция“ – регионален клон Велико Търново – Симеон Цветков. Той подчерта, че интерес в дружеството има, естествено, и към въоръжението и снаряжението, както и към всичко, което по някакъв начин е свързано с войните за национално освобождение и обединение на България.

 

Национално дружество „Традиция“ – регионален клон Велико Търново, показа уникални униформи от войните

„Реално погледнато, във всяко българско семейство има или поне е имало участник във войните за национално освобождение и обединение. В моя дом също беше така. Прадядо ми по бащина линия е бил вахмистър от 9-и конен полк. Участвал е в освобождението на Добруджа през Първата световна война“, каза още Симеон Цветков. 
Дружество „Традиция“ се включи в националната информационна кампания на Министерството на отбраната „Бъди войник“ и като патриотична организация и веднага след отправената покана от Министерството на отбраната, защото чувстват това като свое призвание. 
На щанда на дружество „Традиция“ във Велико Търново бяха показани пълни комплекти на най-популярния български орден – „За храброст“, който в различните си разновидности беше представен по време на последната за годината кампания „Бъди войник“. Също така там бяха представени и материали от т. нар. „войнишко творчество“ – сувенири, които са били изработвани от самите войници по време на фронтовото затишие. 
Посетителите имаха възможност да се запознаят с акценти от оборудването на българския войник през Първата световна война, беше показана войнишка раница с цялото необходимо снаряжение, което е било използвано от българския войник през разглеждания исторически период. 
По време на последната и поредна кампан

bty
bty
ия, която се проведе в старата ни столица, останалите представители на Национално дружество „Традиция“ – регионален клон Велико Търново, бяха облечени с униформа – образец от 1915 г., което е точно копие на същата, която е била приета в Българската армия тогава. Те също така бяха въоръжени с пехотни пушки „Манлихер“ – образец от 1895 г. По този начин участниците представиха една частица от нашето славно минало. 
„Аз съм приятно изненадан, защото за първи път участвах в кампанията „Бъди войник“. Останах очарован от организация, която ведомството и военните формирования в Българската армия са успели да направят. Всичко е интересно. В малкото свободно време, което имах, успях да разгледам дори и щандовете на различните родове войски и формирования в БА. Показано е всичко и наистина посетителите имаха реална и адекватна възможност да се запознаят със съвременното въоръжение и оборудване на Българската армия. И ако наистина нещо трепне у човека и той реши да поеме към военното поприще, аз бих казал само „На добър час!“, отбеляза в заключение Симеон Цветков. 

Настояще и минало 

Участията на представители на Национално дружество „Традиция“ с неговите различни регионални клонове по време на националната информационна кампания „Бъди войник“ беше запомнящо се. От патриотичната организация имаха възможност да покажат историческо въоръжение и снаряжение, което хората трудно могат да видят, освен ако не посещават музеите, и то определено военните. 
Кампанията „Бъди войник“ даде старт на инициативата за привличане на интереса на младите хора към военната професия. А какво 2по-добро начало от това, човек да познава собствената си военна история! Всъщност, като се замислим, българската история е предимно военна история. Дипломацията остава сякаш скрита, тя е елегантната страна на историята, докато войните за национално Освобождение и обединение – националните идеали на народа ни, са били постигани с бойната слава на армията ни. 
Именно това беше липсващата част от кампанията на военното министерство, която много бързо беше запълнена, при това по възможно най-удачния начин.
Национално дружество „Традиция“ на практика затвори цикъла. Посетителите на отделните мероприятия от кампанията „Бъди войник“ имаха възможност да видят новото модерно снаряжение и техниката, които са на въоръжение в Българската армия, а историческата част, славата от миналото бяха представени от „Традиция“ и така кръгът на информираност беше успешно затворен. 

 

Най-ново

Единична публикация

Избрани