Информационен център на Министерство на oтбраната

Признание за военните медии

Над 6,5 млн. четоха сайта armymedia.bg само за 1 година.

Документален филм на ВТК с награда на ежегодния тв-конкурс „Св. Влас“.

И тази година продукция на Военния телевизионен канал беше отличена на ежегодния конкурс за телевизонна журналистика „Свети Влас“. След като миналата година журито награди документалния филм „Един срещу девет“ на журналистката от ВТК Силвия Сиракова, сега една от големите награди бе връчена на Симеон Идакиев, който във ВТК намери продължението на своята многолетна рубрика „Атлас“ – като „Вдъхновението „Атлас“. Авторитетно жури с председател проф. Ивайло Знеполски и членове Иван Гарелов, Копринка Червенкова, Георги Лозанов и Антоний Георгиев отличи Симеон Идакиев със специална награда на името на Стефан Личев за продукцията на ВТК „40 години по-късно“. Това е документален филм, посветен на безпрецедентното приключение на Симеон Идакиев, пропътувал съвсем сам, с една камера и един автомобил 24 хил. км през Латинска Америка в далечната 1980 г. и отворил прозорец към света за няколко поколения български зрители. Стойността на наградата се увеличава многократно, защото е извоювана в конкуренция с най-мощните български телевизии БНТ, БТВ и Нова телевизия.

Това е поводът да си зададем въпроса как ВТК с минимален бюджет от 200 лв. се промъкна между гигантите с многомилионни бюджети и несравними технически възможности. Отговорът е в дългогодишната и упорита работа на малкия, но работлив колектив от репортери, оператори, монтажисти и техници, за които ВТК е не само работно място, но и кауза.

          Към настоящия момент в България се разпространяват над 150 телевизонни програми чрез ефир, кабел, сателит и интернет. Десетки са и печатните издания, а броят на информационните сайтове е несравнимо по-голям. Зрителите и читателите имат възможност да избират между множество политематични и специализирани програми или издания. Очевидно в тези условия борбата за зрителското внимание е крайно ожесточена. В нея се инвестират огромни финансови ресурси. Използват се всякакви средства за достигане на висок рейтинг.  В тази конкурентна среда ИЦ на МО със своите медии – вестник „Българска армия“, Военният телевизионен канал и информационният сайт аrmymedia.bg, въпреки ограниченото си финансиране, кадрово и техническо обезпечаване успя да се утвърди като кросмедия и да намери своето достойно място на медийния пазар. (Kросмедия е относително ново понятие в медийния бизнес. Определя се като стратегически планирано съчетаване на съдържание, формати и информационни канали).

                През миналата година за първи път възложихме на авторитетната агенция за социални, политически и маркетингови проучвания „Сова Харис“ изследване на аудиторията на ВТК и информационния сайт www.armymedia.bg. Изследването бе проведено през  юни–юли 2020 г. по метода на телефонно интервю сред 1000 души.

          Резултатите показаха, че 2,5% от пълнолетните българи са декларирали, че гледат редовно ВТК. Това означава, че ВТК е устойчиво позициониран сред останалите телевизионни програми и неговото развитие зависи от оптимизирането на продукцията му.

          Освен това данните от проучването сочат, че 6% от отзовалите се да попълнят въпросника български граждани следят информационния сайт  www.armymedia.bg всеки ден.

          В подкрепа на тeзи изводи говори и безпристрастната статистика, изведена от социалните мрежи. С навлизането на цифровите технологии бяха създадени евтини и най-важното напълно точни и достоверни програми за отчитане на зрителския интерес. Последните 4 години прегледаните материали от посетители в armymedia.bg нараснаха от 570 000 до над 6 500 000 през миналата година.

               Десетократното увеличение на аудиторията само за 4 години е  резултат на:

– По-богатото съдържание на военните медии;

– Стриктното спазване на принципа на аполитичност и равна отдалеченост от партийни и идеологически зависимости;

– Привличането на утвърдени автори и коментатори извън щатния състав на ИЦ на МО; – Съчетаването на предимствата и възможностите на класическите медии и съвременните технологии за привличане на вниманието на младите хора в България, които са потенциален резерв за попълване на Българската армия.

Командването на пехотата благодари на ВТК

Командирът на Сухопътните войски генерал-майор Михаил Попов е изпратил благодарствено писмо до журналисти от Военния телевизионен канал, които отразиха мащабните учения „Балкански страж” на учебен полигон „Ново село” и „Ответен удар” на учебен полигон „Корен”. Репортерите Юлиян Лазаров и Николай Чадаров, операторите Борислав Василев и Петър Георгиев подготвиха и кратки видеоклипове за тренировките, които бяха показани пред гостите по време на дните за демонстриране на бойните способности на пехотата. Клиповете предизвикаха възхищение сред официалните гости, сред които бяха президентът и върховен главнокомандващ на Въоръжените сили Румен Радев, министърът на отбраната Георги Панайотов, началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов, генерали, представители на местната власт, чуждестранни гости. Проявените от екипите на ВТК висок професионализъм, отговорност и креативност допринесоха за постигане на нашите цели – навременната информираност на обществото относно дейността на Сухопътните войски и на Българската армия, посочва командирът на Сухопътните войски. Командирът на 2-ра механизирана бригада – Стара Загора, бригаден генерал Стоян Шопов също изказа своята благодарност към журналистите от военната телевизия, които отразиха учението на полигон „Корен”.

Виж Още

БЪДИ ВОЙНИК

Последни Новини

Вестник Българска Армия

Руслан Мъйнов – Драва

Архив

Scroll to Top