Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Братя по авиация

[post-views]
Братя по авиация

Изпращане на 70-ия випуск пилоти летци от ВВВУ „Георги Бенковски“ към поделенията на ВВС.

В пилотското класно във Военновъздушното училище „Георги Бенковски“ тази година учиха четирима пилоти. Каре летци, които станаха братя по небе, обединени от общите си интереси и страст към авиацията. И четиримата младши лейтенанти инженери – Александър Недялков, Янул Димитров, Димитър Ташев и Марти Иванов, са изцяло различни като характери. Първенецът на випуска Александър е абсолютен маниак на тема физика, физични явления и аномалии, Янул Димитров е разностранен – свири на електрическа китара, пее и рисува прекрасно, за съвипускниците си има завършения ореол на отличник. Димитър Ташев ще умре от скромност, макар да има неподправени умения, с които винаги да изненада и мъжете, и жените си колеги.

На въпросите от блица на в. „Българска армия“ отговаря най-кратко и стегнато – само с по едно изречение. Марти Иванов подхожда към всичко от различен ъгъл и отстоява мнението си със завидни самочувствие и знания независимо от авторитетите пред себе си.

Четиримата випускници от 70-ия випуск на ВВВУ „Георги Бенковски“, специализация “Летец- пилот“ завършват с общ среден успех – Отличен 5,89 , а от държавните изпити – Отличен 6,00.

Вестник „Българска армия“ ги изпраща към новите им назначения във формированията на ВВС с 8 въпроса, на които четиримата отговарят бързо и кратко в блицинтервюта.

  1. Казват, че сте като братя. Как успяхте да се сближите толкова много? Чисто професионални ли са причините, или си допаднахте като личности?
  2. Какви предизвикателства бяха най-трудните по време на образованието ви?
  3. Имаше ли критични моменти в обучението ви, в които е трябвало да дадете най-доброто от себе си? Кога разчитахте на помощта на някого от карето пилоти?
  4. Колко пъти усетихте разочарованието по време на престоя си в Долна Митрополия и в какви ситуации?
  5. Колко далеч стигат мечтите ви в личен и професионален план?
  6. Къде избрахте да служите и защо?
  7. С какво се гордеете в личен план?
  8. Кой на кого от четиримата завижда и за какво?

Лейтенант инженер Александър Недялков:

Всеки има собствен път, който да следва

Роден е през 1997 г. в София, завършва Софийската математическа гимназия „Св. Паисий Хилендарски“.

Приз от Курсантско-студентския съвет – „Айнщайн на випуска“.

Длъжност: младши пилот в Първо авиационно звено на Транспортно-десантна ескадрила във в.ф. 24900 – София, от състава на в.ф. 32040 – Крумово.

1. Братството не се създава за един ден. То се изгражда, преминавайки през трудностите на службата. Естествено, ни сближава любовта към авиацията. Всеки един от нас знае, че може да разчита на останалите.

2. Най-трудно е преминаването от цивилен към военен живот и изолацията. Но когато по цял ден гледаш самолети и знаеш, че ще можеш да летиш, тези неща остават на заден план.

3. Всеки полет е критичен момент, самолетът не търпи незнание, разсейване, неможене и не даване на всичко от себе си. В момента, в който решиш, че няма нужда да даваш всичко от себе си, си дотам.

4. Разочарования има много, но те се откриват, когато влезеш. Най-голямото е, че нямаме достатъчно нальот и това може да бъде изключително демотивиращо.

5. Аз лично никога не слагам граница на мечтите си, така че стигат дотам, докъдето аз реша.

6. Авиобаза Враждебна, защото тя съвпада най-много с моите виждания за бъдещето ми.

7. Не се смятам за горделив човек. Винаги гледам да давам всичко от себе си и когато успея да достигна пределите си, това ми доставя радост.

8. Не завиждам на никого за нищо. Всеки има собствен път, който да следва.

Лейтенант инженер Димитър Ташев:

От малък гледах към самолетите

Роден през 1997 г. в Пловдив, завършил е Професионална гимназия по електротехника и електроника – Пловдив

Приз от Курсантско-студентския съвет – „Мистър скромност“

Длъжност: младши пилот във второ изтребително авиационно звено на Изтребителна авиационна ескадрила във в. ф. 28000 – Граф Игнатиево.

1. Още първите дни, в които се опознавахме, разбрахме, че имаме общи интереси към авиацията, което ни сплоти още от самото начало.

2. Най-трудното беше усвояването на нови практически знания по време на стажа ни.

3. Критични моменти не сме имали заради това, че винаги сме си помагали.

4. Аз лично бях разочарован от това, че не изпълнихме летателния план по време на стажа ни.

5. Както всеки млад офицер аз бих искал да се развивам както в личен, така и в професионален план, но всичко с времето си.

6. Избрах да служа в Граф Игнатиево не само защото съм от Пловдив, а заради това, че това е единствената ИАБ в България, защото от малък исках да се занимавам с авиация.

7. Гордея се с това, че ме приеха във ВВВУ „Г. Бенковски“ , че се запознах с много колеги.

8. Не мисля, че някой от нас четиримата завижда на някого за каквото и да било.

Лейтенант инженер Марти Иванов:

Полагах адски много усилия

и всичко се получаваше отлично

Роден през 1998 г. в Плевен, завършва Математическа гимназия „Гео Милев“ – Плевен.

Приз от курсантско-студентския съвет – „Таралеж в гащите“.

Длъжност: старши пилот в Първо авиационно звено на Учебна авиационна ескадрила във в.ф. 52090 – Долна Митрополия.

  1. Първоначално причините да се сближим бяха чисто професионални. Но след като прекарахме малко повече време заедно, било то по лекции, стажове, командировки, започнахме да си допадаме като личности и да се сближаваме малко по малко. В момента сме добри приятели помежду си и се надявам така да остане и в бъдеще.Без приятелство и разбирателство нищо не става!
  2. Първото предизвикателство бяха дните преди клетвата. Трудно беше от безгрижния ученически живот рязко да се премине към началната военна подготовка. След което дойде и второто предизвикателство – първият летателен стаж. Разбира се, и всяка сесия си беше предизвикателство и най-вече държавните изпити.
  3. Винаги съм давал най-доброто от себе си, най-вече на летателните стажове. Стараех се, полагах адски много усилия и всичко се получаваше отлично. Така ще е и занапред в службата! Рядко съм разчитал на колеги за помощ, когато се е случвало, винаги са се отзовавали, но при нас казват – най-добрата подготовка е самоподготовката.
  4. Като имаш мотивация и хъс, трудно се разочароваш. При мен точно това се случи.
  5. Засега искам да продължа развитието си в армията. Останах в Долна Митрополия с цел да стана инструктор и ще направя всичко тази мечта да стане реалност.
  6. Избрах да служа в Учебната база в Долна Митрополия, тъй като искам да бъда инструктор на учебните самолети в Българската военна авиация.
  7. Гордея се със семейството си, приятелите и всички, които са ме подкрепяли дори и в най-трудните ми моменти.
  8. Не смятам, че някой от нас четиримата завижда на другия. Всички сме полагали необходимите усилия за всяко едно предизвикателство през тези 4 години… и успяхме!

Лейтенант инженер Янул Димитров:

Трябва да се целиш високо, за мен,

това са четирите звезди на пагона.

Роден е през 1998 г. в Добрич, завършва Езикова гимназия „Гео Милев“ – Добрич.       

Приз на курсантско-студентския съвет – „Отличникът на випуска“.

Длъжност: младши пилот в Първо изтребително авиационно звено на Изтребителна авиационна ескадрила във в.ф. 28000 – Граф Игнатиево.

1. Единственият начин да постигнем високи академични успехи беше да разчитаме един на друг и на взаимната си подкрепа.

2. Обучението беше изпълнено с големи предизвикателства от всякакъв характер, но сме щастливи, че успяхме да се справим с тях.

3. Имахме няколко особени ситуации по време на летателните стажове, но получихме пълната подкрепа от страна на инструкторския състав.

4. Да бъда във ВВВУ беше моя детска мечта и не съжалявам за нищо по време на обучението ми. Не мога да си представя да работя различна професия.

5. Според мен човек трябва да се стреми към високи върхове. За мен това са четирите звезди на пагона.

6. Избрах да служа в Трета авиобаза Граф Игнатиево. Обичам предизвикателствата и динамиката, които предоставя изтребителната авиация.

7. Гордея се с постигнатите резултати на държавните изпити във ВВВУ и като цяло с избора ми на професия.

8. Във военната авиация няма място за завист. Всички се подкрепяме, за да можем да станем възможно най-добрите офицери от редиците на ВВС.

Най-ново

Единична публикация

Избрани