Американската компания „Фейсбук“ официално смени името си на „Мета“. Новината съобщи директорът на компанията и създател на социалната мрежа Марк Зукърбърг. С ребрандирането искаме да сменим фокуса от социалните мрежи към т.нар. метавселена, каза още Зукърбърк в специално подготвен видеоклип.
Социални мрежи „Фейсбук“, „Истаграм“ и „Уотсъп“ ще запазят имената си, увери Зукърбуг. Той посочи, че целта на тази промяна е да разграничи компанията-майка от всички социални мрежи и приложения, което ще й позволи, съсредоточи усилията си в разработването на един нов виртуален свят, който да скъси дистанцията между хората и който ще се нарича „метавселена“.
Искаме да създам една нова виртуална среда, в която хора ще могат да влизат по всяка време, и вече няма да се налага да се взират в мониторите си, като още Зукърбърг.
В новата виртуална реалност ще можем да играем, работим и учим, като целта е усещането да е максимално близо до физическия свят, подчерта създателят на социална мрежа.
Анализатори коментират, че ребрандирането на компания на Зукърбърк, става на фона на серията от скандали около Фейсбук и Истаграм, и основната цел е да се отклони общественото внимание.
Припомням, че Фейсбук не е единствена компания, която сменя името си, след като през 2015г другият ИТ гигант „Гугъл“ се прекръсти на „Алфабет“.