Има роли, писани за определен актьор. Има и такива, като на Хамлет, които влизат в театралния афиш, когато в трупата има артист с могъщество да го изиграе. Няма как знаковото лице на Новата немска вълна в киното режисьорът Райнер Вернер Фасбиндер (41 филма за 37 години живот) да е създал ролята на Петра фон Кант за Лилия Маравиля, дала й образ в новата премиера на театър „София” – „Горчивите сълзи на Петра фон Кант”. Но тя я сграбчва и завихря в света на героинята си съдбата на близките си хора. И срива собствената си „на ръба” – до залог в разтърсваща страст към млада жена, случайно пресякла пътя й на успяла модна дизайнерка, макар и с 2 неуспешни брака, аристократка.
Историята е писана и режисирана за кино от Фасбиндер, но режисьорът Пламен Марков прави от нея театрална дисекция на темата за успеха и цената му, за парите и възможностите „да отпускат” щастие на дози, според количеството им. В търсене на собственото си щастие героинята на Лилия Маравиля поставя в краката на любимата си всичко постигнато и изгубва себе си. Като в приказка за доброто и злото, докато нейната Петра не преживее катарзиса в търсене на споделената любов, не утихне и се смири душата й. И се отвори за отчуждената от нея дъщеря, за майка й, баронесата, и за нея самата. Един енергиен и красив спектакъл, изигран „на един дъх” със силно присъствие на женската част на трупата – освен Лилия Маравиля и Милена Живкова, Йоанна-Изабелла Върбанова, Неда Спасова, Лидия Василева, Лора Мутишева и студенти от класа на проф. Пламен Марков. Музиката е на Калин Тодоров, а преводът – на Владко Мурдаров.