NASA публикува най-голямото изображение на галактика Андромеда

NASA публикува най-голямото изображение на галактика Андромеда

НАСА публикува в своя Instagram-акаунт най-голямото досега изображение на галактиката Андромеда, направено от космическия телескоп Хъбъл.

Националната администрация по аеронавтика и изследване на космоса заяви, че изображението показва участък от 48 000 светлинни години от галактиката Андромеда с повече от 100 милиона звезди. Съобщава се, че снимката е направена в естествен видим цвят. Панорамното изображение по-късно е разделено на три части, като последната част показва синя ивица от безброй звезди, разпръснати в цялото изображение.

В NASA също отбелязаха, че галактиката Андромеда се намира на разстояние 2,5 милиона светлинни години от Млечния път и е подобна на нашата по размер и форма.

„Тъй като галактиката е само на 2,5 милиона светлинни години от Земята, тя представлява много по-голяма цел в небето от далечните галактики, които Хъбъл обикновено снима. Като правило, поради разстоянието, телескопът не може да прави толкова големи и точни изображения “, обясниха от НАСА.

По-рано учени от Китай създадоха метод за търсене на елементарни частици с помощта на квантов усилвател.

Източник: pan.bg