Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

В навечерието на европейските избори и Google се включва в борбата с дезинформацията

[post-views]
В навечерието на европейските избори и Google се включва в борбата с дезинформацията

Google стартира специална кампания за борба с дезинформацията в контекста на изборите за Европейски парламент през юни. Тя ще обхване 5 европейски държави – Белгия, Франция, Германия, Италия и Полша.

В началото на юни европейските граждани ще изберат новите си представители в европейския парламент, а големите опасения в Брюксел са, че вътрешни и външни дезинформационни кампании могат да разколебаят гласоподавателите. По-рано през седмицата пък Франция, Полша и Германия обвиниха Москва, че създава единна мрежа за разпространение на проруска пропаганда онлайн.

В общите усилия за преодоляване на подобно въздействие се включва и технологичният гигант Google. Наред с изискванията на Законодателния акт за цифровите услуги, който утре влиза в сила за всички държави-членки на ЕС и изисква от онлайн платформите да увеличат усилията си за противодействие на зловредно за обществената сигурност съдържание, компанията въвежда ново звено, което да се бори със заплахите.

Стъпвайки върху опита от предходни кампании в Централна Европа, то ще се фокусира върху платформи като Tik-Tok и YouTube, където с поредица от рекламни видеа ще бори дезинформацията в Белгия, Франция, Германия, Италия и Полша. Целева аудитория на проекта са гражданите в едни от страните, където броят на гласоподавателите за европейските избори е най-голям, като ще се разчита много на експертизата от местно ниво, допълват от Google. Рекламите ще използват основно техниките за предварително разобличаване на дезинформацията, които ще научат обществото как да идентифицира манипулативното съдържание още преди да достигне до него.

Най-ново

Единична публикация

Избрани