Част от спрените влакове ще бъдат пуснати отново, стана ясно от думите на министъра на транспорта Ивайло Московски пред електронна медия. Служители от ръководството на железниците ще анализират поотделно разписанието на всеки един влак. Това решение дойде, след като членовете на транспортната комисия постигнаха консенсус по препоръките към железницата миналата седмица, допълни Московски.
Той изтъкна, че под думата „реформи” не се разбира само рязане, съкращаване и оптимизиране. Реформата се осмисля и с инвестиции, развитие, обновяване. На въпрос как се е стигнало до решението да бъдат спрени част от влаковете на БДЖ, Московски отговори, че самата рамка на бюджета е конструирана така, че да създава напрежение
Той обясни, че парите общо не са по-малко, дори са повече с 9 млн. лева, но на практика се намалява субсидията за железниците. Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел, каза още Московски. По думите му, до средата на февруари ще бъде разработена нова стратегия, по която се работи от НКЖИ и БДЖ „Холдинг”.
Тя ще включва в себе си вероятно и оптимизация, но ще има и компенсаторни механизми, инвестиции и нов подвижен състав.