Автор: Димитър СТАВРЕВ
Новите дизелово-електрически подводници тип Type-212CD, разработени от ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) и поръчани от ВМС на Германия и Норвегия, ще се различават значително от предшественичките им – дизелово-електрическите подводници тип Type-212A, които понастоящем са в експлоатация в германския флот. Това съобщиха на 14 септември от Naval News, позовавайки се на подробности за проекта, оповестени от TKMS в началото на септември 2021 г. в корабостроителницата в Кил.
Органите по отбранителна аквизиция на Норвегия и Германия подписаха договор с TKMS за доставка на 6 подводници тип 212CD за тези две държави. Две подводници са предназначени за Берлин, а Осло ще получи 4 дизелово-електрически подводници.
Досега технически подробности по проекта не бяха разкрити. Известно бе само, че подводниците Type-212CD, подобно на Type-212A, ще бъдат оборудвани с въздушно-независима двигателна установка (VNEU) на базата на горивни клетки. Другата известна досега подробност бе, че новите подводници ще имат намален акустичен силует и повишени характеристики на далечина на плаване, скорост и автономност.
Сега стана ясно, че подводниците Type-212CD са значително по-големи от предшествениците си – водоизместването им (надводно) се е увеличило с около 65% – от 1524 на 2500 т; дължината на корпуса е увеличена с почти 30% – от 57,2 м на 73 м; а към ширината на подводницата са добавени над 40% – от 6,8 м тя ще бъде 10 м.