Не е тайна, че MH-60M Black Hawks, принадлежащи към елитния 160-и авиационен полк за специални операции на американската армия, известни още като Night Stalkers („Нощни преследвачи”), са абсолютно пълни със специализирани системи. Към тези хеликоптери е добавено много, за да могат те да изпълняват критични мисии при най-предизвикателните условия. По време на учението „Полярен кинжал“ „Блек Хоук“ превозва морски тюлени до и от фрегатата „Джон Мурта“, провежда и други мисии като част от по-голяма демонстрация на способности за провеждане на специални операции, които да помогнат за защита на критични места и по друг начин да подкрепят арктическите и субарктическите региони. Фрегатата „Джон Мурта“, клас „Сан Антонио“, е от най-модерните амфибийни бойни кораби на американските Военноморски сили. Тя превозва хеликоптери, тилтроторни самолети и десантни плавателни съдове на въздушна възглавница. Притежава мощна интегрирана система за самоотбрана.
Много важен елемент от модернизацията на „Черния ястреб“, който се откроява и във външния му вид, е челният радар на носа на хеликоптера за следване на терена и неговата сензорна кутия или купол AN/ZSQ-2, разположени точно под радара.
Радарът за следване на терена е основен инструмент за Black Hawks, което им позволява безопасно да летят на изключително ниски височини, дори при лошо време и през нощта. Това помага да се държат хеликоптерите далеч от вражеската противовъздушна отбрана и да се избегне откриването им като цяло. Новият радар е с наименованието AN/APQ-187 Silent Knight („Мълчалив рицар”). Този радар се интегрира и в хеликоптерите Night Stalker MH-47G Chinook, както и в тилтроторите CV-22 Osprey на ВВС на САЩ и амфибийните самолети за специални операции MC-130J Commando II. Сензорният купол AN/ZSQ-2 има електрооптични и инфрачервени пълнометражни видеокамери, както и лазерен далекомер. „Черният ястреб“ е тежко въоръжен с ракетни системи „въздух–земя“, както и с други оръжия. Той може да носи ракети „Хелфайър“ с лазерно насочване и 70-мм ракети APKWS II. Друга сензорна система също се вижда отляво на AN/ZSQ-2. Това е свързано с Degraded Visual Environment Pilotage System (DVEPS) – система за пилотиране във влошена визуална среда. DVEPS използва комбинация от камери и сензор LIDAR, свързани с база данни за терена, за да помага на екипажа да се ориентира през прах, пясък, сняг други „влошени” условия.
Комплектът за електронна война на MH-60M осигурява допълнителна отбранителна способност срещу заплахи в радиочестотния спектър, включително ракети с радарно насочване. Хеликоптерите за специални операции Black Hawks имат и обширни комуникационни пакети, което се вижда от множеството антени над и под фюзелажа. Дългата тръба, насочена напред в лявата част на хеликоптера, е стрелата, която държи сондата за зареждане с гориво. Тя изтласква сондата достатъчно напред към танкера, за да не се затруднява зареждането от силните вихри, породени от перките на машината. Комплектът за електронна война на MH-60M осигурява допълнителна отбранителна способност срещу заплахи в радиочестотния спектър, включително ракети с радарно насочване.