Дискусия за възстановяване на Висшето военновъздушно училище „Георги Бенковски” в Долна Митрополия
Една възстановена авиационна структура като военното училище ще има възможност да взаимодейства пряко с различни потребители като гражданската авиация, МВР, структурите за подготовка извън армията и такива, които са извън територията на България. За да има пряк, бърз и активен обмен, за постигане на качествени резултати. Това предполага много по-голяма гъвкавост. Динамиката на събитията е смазваща и няма нужда за всяко нещо непрекъснато да се пита може ли, не може ли. Точно затова може би най-важното предимство на една такава самостоятелна структура е, че тя е в състояние сама да си определя приоритетите. Тези приоритети трябва да се подреждат в интерес на авиационното образование.
Това заяви командирът на ВВС генерал-майор Константин Попов при откриването на обществената дискусия за възстановяване на Висшето военновъздушно училище „Георги Бенковски” в Долна Митрополия. Дискусията беше организирана от Българската авиационна асоциация и се проведе в Централния военен клуб. Тя се ръководеше от председателя на БАА инж. Ангел Георгиев.
В дискусията взеха участие представители на Министерството на отбраната, Военновъздушните сили, Военна академия „Г. С. Раковски”, Националния военен университет „Васил Левски”, Института по отбрана, Министерството на вътрешните работи, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, БАН, военно-патриотичните организации, генерали и офицери от българската армия, изтъкнати експерти. Във форума участваха и областният управител на Плевен Илиян Йончев и кметът на Долна Митрополия г-жа Поля Цоновска.
В края на дискусията заместник-командирът на ВВС бригаден генерал Румен Радев на въпроса защо искаме да разкрием отново училището отговори пред в. „Българска армия” и ВТК, че причините за това са много. И парите в случая не са решаващия фактор, а основният фактор е човешкият дух. Бригаден генерал Радев подчерта, че изискванията към летателния състав във военновъздушните сили в световен мащаб непрекъснато се повишават. Има бум на технологиите и огромна динамика. Авиационната наука върви със страшни крачки напред. И затова е необходима самостоятелна гъвкава и самоопределяща се структура, която да реагира бързо и адекватно на тези непрекъснато нарастващи изисквания.