Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Командирът на фрегатата „Верни” капитан втори ранг Павлин Петков: Няма да посрамим държавата

[post-views]
Капитан втори ранг Павлин Петков служи във Военноморските сили от 1996 г. Първото му назначение е на противоподводни кораби, проект 204-ти, които през 2004 г. са снети от въоръжението на ВМС. Там той преминава през всички командни длъжности, включително и командир на противолодъчен кораб с бордови номер 41 – „Летящи”.  Следващото му назначение е старши помощник-командир на фрегата „Дръзки”. В момента е командир на втората българска фрегата от същия клас – „Верни”.
Капитан втори ранг Павлин Петков служи във Военноморските сили от 1996 г. Първото му назначение е на противоподводни кораби, проект 204-ти, които през 2004 г. са снети от въоръжението на ВМС. Там той преминава през всички командни длъжности, включително и командир на противолодъчен кораб с бордови номер 41 – „Летящи”.
Следващото му назначение е старши помощник-командир на фрегата „Дръзки”. В момента е командир на втората българска фрегата от същия клас – „Верни”.

– Капитан втори ранг Петков, от колко години сте командир на фрегата „Верни”?

– От година и половина.

 – В колко учения на НАТО сте участвали досега?

– Откакто аз съм командир на този кораб, той не е участвал в учения на НАТО. В момента участваме на национално учение с международно участие „Бриз 2014”. Това не е учение на НАТО.

 – Каква е целта на „Бриз 2014”?

– Целта на учението е да покаже готовността на нашите кораби да работят в многонационална среда и съвместно с корабите от страните-членки на алианса да проверим готовността на нашите сили за решаване на задачи от различен характер – военен и невоенен. И да покажем на обществеността, че нашата задача не е само извън територията на страната и в открито море, а и в близост до брега.

 – Каква е вашата равносметка след това учение?

– По време на учението екипажът показа максимумът от възможностите, за които сме тренирали цяла година. Смятам, че сме готови напълно да изпълняваме задачи, които ни бъдат поставени от командването на Военноморските сили и командването на Въоръжените сили на Република България.

 – Какво е техническото състояние на кораба?

– С оглед на икономическата обстановка в страната и средствата, които имаме, състоянието на кораба е добро. Виждате, че нямаме никакви проблеми.
Корабът е поддържан и готов да изпълнява мисии и задачи. Както за всяко едно нещо – ние искаме максимума. Това, което ни дават засега решава нашите проблеми.

 -Извън учението, в реална обстановка, какви действия извършвате?

– Извън учението извършваме други учения. Ако има реални действия, вие първи ще научите от Министерството на отбраната и пресцентъра.

 – А в реални действия участвали ли сте?

– Аз лично – да. Участвал съм на борда на фрегатата „Дръзки” в операцията на ООН край бреговете на Ливан „Юнифил” и в операцията на НАТО край бреговете на Либия.

 – Сега ви предстои участие в операцията „Актив Индевър”?

– Благодаря, скоро и аз научих, че окончателно това е корабът. За мен учението „Бриз 2014” беше последната проверка на екипажа за готовността му за участие в тази операция. Смятам, че екипажът е готов за изпълнение на задачите в учението на НАТО „Актив Индевър” през октомври-ноември в Средиземно море. Няма да посрамим държавата!

 – Какво можете да ни кажете нещо за личния състав – офицерите, сержантите, матросите? Попълнени ли са всички места? Очаквате ли млади офицери от тазгодишния випуск?

– Личният състав на кораба е попълнен на 100 процента с офицери, старшини и матроси. Миналата година към екипажа се присъединиха двама млади офицери, току-що завършили Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров”.
Към момента нямаме свободни места. Но има вероятност да бъдат назначени хора на дублиращи длъжности, които да получат първоначалната си подготовка като офицери на кораба.

 – А как се разбират на борда мъжете и жените – военнослужещи?

– За мен конфликт няма! Женската част от екипажа облагородява екипажа и допринася за по-добрата спойка. Част от колежките показват мъжки качества. Аз съм противник на феминизирането и на разделянето на мъже и жени.
За мен всеки един член на екипажа е третиран по един и същи начин. И колежките показват не по-малки способности от мъжете на борда.

 – Какви задачи ще изпълнявате по време на „Актив Индевър” в Средиземно море?

– Нямам спуснати задачи. Предполагам, че това са задачите, които са присъщи на операция „Актив Индевър”. Последното решение на НАТО е операцията да премине в предимно информационна кампания на корабите в Средиземно море, като те биват запитвани, оповестявани за присъствието на натовски кораби в региона на Средземно море, за телефони и връзка с трафик-центъра на НАТО, където могат да подадат сигнал за нехарактерни действия на други кораби. И ако бъдем назначени, можем да извършим проверка на определени кораби. Операцията е изцяло небойна, с нисък риск за участниците.

– Това предполага да имате отлична оперативна съвместимост на комуникационните средства. Какво е реалното положение?

– Нямаме проблем към този момент. На „Бриз 2014” отново проверихме съвместимостта с корабите-участници, с американския кораб, с румънски кораб, с английски, италиански, както и с другите участници.
Нямаме проблем с комуникационната система и с установяването на връзка с други кораби от НАТО. Фрегатата „Верни” е напълно съвместима в способностите си да изпълнява задачи на море.

 – Как оценявате трите фрегати, които знаем, че бяха закупени като втора ръка от Белгия – добър избор ли бяха за българските ВМС?

– С оглед на реалната цена, за която са получени и начина, по който беше сключена сделката, смятам, че това беше най-добрият начин за бързо преминаване от един тип на друг тип кораби. С тях се постави реално началото на модернизацията на Военноморските сили.

 – Какво е най-важното, за да има един офицер успешна кариера?

– Да има желание за работа!

Най-ново

Единична публикация

Избрани