Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Родните оръжия се ценят повече в чуждите армии

[post-views]

Нашата продукция като че ли повече е ценена от чуждите армии, за съжаление, казва ръководителят на техническото направление в „Арсенал” – Казанлък Владимир Чучумишев. По думите му преди повече от 15-20 години много повече продукция от родната отбранителна индустрия е постъпвала в Българската армия.
granati_forum Според различни оценки в момента

едва около 5 на сто

от изделията на оръжейния бизнес у нас се закупуват от въоръжените ни сили. Истината е, че предприятията от българския отбранителен бранш работят изключително за чужбина. И търсят място под слънцето сред ожесточената конкуренция на световните пазари на отбранителна продукция.
По време на изложението „Хемус 2014” оръжейницата от Казанлък представи поредните си нови изделия. Сред тях бяха стрелковите оръжия – самостоятелни гранатомети с натовски калибър 40 по 46, както и револверен шестзаряден гранатомет 40 по 46. На щандовете имаше и боеприпаси за тези оръжия, също разработки на „Арсенал”. Става дума за гама от 20 вида гранати по натовски стандарт, за повече от 10 вида изстрели за РПГ, калибър 40 мм, както и за 8 вида нови боеприпаси за СПГ 9. Предприятието показа по време на изложението и разнообразие от отбранителни и настъпателни гранати.
Почти всичко, което представихме на „Хемус” е разработено и създадено в нашата фирма през последните няколко години, посочва Чучумишев. Наблягаме на изпълнението на съвременните изисквания най-вече на армейските формирования в областта на стрелковото оръжие, на среднокалибреното оръжие и гамата боеприпаси за тях, обяснява той.
По думите му новите разработки на фирмата се ползват с успех в

държави на всички континенти

Важното е, че продаваме и на американския пазар, посочва представителят на „Арсенал”. Освен в САЩ, продукцията на казанлъшките оръжейници е позната също в Индия, в държавите от Близкия Изток, в Южна Африка и в европейските държави. Навсякъде имаме дългогодишни контакти. Но европейският пазар е труден, уверява Чучумишев.
Всъщност тази констатация може да се чуе от повечето български фирми от отбранителната индустрия. Причината Европа да не е от лесните дестинации за българските оръжия е в силната конкуренция, доминирана предимно от мощни западни концерни, които по традиция от десетилетия са на този пазар и трудно биха били изместени от там.
Членството на България в НАТО обаче ни помага за допълнително укрепване на имиджа на фирмата, категоричен е Чучумишев. Когато дружеството изпълнява поръчки на други предприятия от страни в алианса, продукцията му

по-лесно се сертифицира

Постоянно поддържаме научно-развойната си дейност, в новите ни продукти са интегрирани големият опит, който имаме през годините, новите технологии и виждания за конструкциите, изтъква експертът. Това е неизменна част от нашето ежедневие, допълва той.
Въпреки на моменти неблагоприятната пазарна конюнктура, казанлъшките оръжейници непрекъснато разработват нови изделия. Следваме тенденциите в съвременното въоръжение, следим потребностите на модерните армии и развиваме производството си в този план, казва представителят на „Арсенал”.

Андрей Рангелов

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани