Автомагистрала „Марица“ вече е изцяло завършена, след като вчера беше открит последният участък, ЛОТ 1 – от Оризово до Димитровград, с дължина 31,4 км. За отсечката бяха осигурени близо 160 млн. лв. от оперативна програма „Транспорт“ на ЕС и национално съфинансиране. Лентата на новия пътен участък прерязаха президентът Росен Плевнелиев, министър-председателят Бойко Борисов, министри.
Завършването на Автомагистрала „Марица“ е пример за дадено и изпълнено обещание пред хората, заяви по време на церемонията президентът Росен Плевнелиев, цитиран от прессекретариата на държавния глава. „Доверието на хората в политиката днес не е толкова високо, колкото ни се иска да бъде. Нека всички политици си дадат сметка защо това е така. Нека от тук нататък политиците да обещават само това, което ще изпълнят и нека занапред програмата за модернизация на България да върви с вече набраната скорост“, призова държавният глава.
„С откриването на АМ „Марица големите победители са хората – стотици хиляди българи, които няма да забравят жертвите по най-натоварените отсечки от Европа към Турция и Близкия Изток и че 30 години политиците обещаваха, но не изпълниха обещанията си да изградят тази магистрала“, каза президентът. Държавният глава припомни, че за 30 години от магистралата са построени едва 30 км.
„Добре е да помним фактите, за да знаем откъде започнахме, защото се наслушахме и нагледахме на популисти и на криворазбрани националисти, на хора, които се вживяват в ролята на месии и много обещават. Големият въпрос обаче е какво вършат“, посочи президентът Росен Плевнелиев.
От 60-те години до 2009 г. са построени общо 420 км магистрали, докато през последните 6 години по амбициозната програма за модернизиране на България бяха изградени над 360 км магистрали. „Това е само началото. На дневен ред са други три магистрали – по „Струма“ се работи бързо, по „Хемус“ се прави всичко възможно за старт на програмата за нейното завършване. Така е и със Софийския околовръстен път, включително София-Калотина“, посочи още президентът. И обобщи: „През 2009 г. беше поет ясен ангажимент за три готови магистрали – „Люлин“, „Тракия“ и „Марица“. И този ангажимент беше изпълнен. България трябва да продължи напред със същата скорост и ефективност”.