Американските и западноевропейските компании имат най-голям дял в световните продажби на оръжие през 2014 г. Това показват данните на Стокхолмския международен институт за изследване на мира.
За четвърта последователна година се отчита спад в продажбата на оръжия, показват още данните на Стокхолмския институт.
Продажбите на военна техника и услуги от 100-те най-големи оръжейни концерна за миналата година възлизат на общо 401 млрд. долара. Това е с процент и половина по-малко в сравнение с 2013 г.
От стоте компании в списъка 64 са от САЩ и Западна Европа. Взети заедно, те представляват около 80 процента от световните оръжейни продажби през 2014 г.
Американската Lockheed Martin остава на върха, следвана от друга американска корпорация – Boeing, и от британската BAE Systems.
На руски компании се падат една десета от световните продажби за миналата година, като водещ сред тях е концернът „Алмаз-Антей“ с продажби за 8,8 млрд. долара и заемащ 11-то място в общата класация.
В списъка не фигурират китайски компании поради липсата на данни, но според СИПРИ в него биха могли да влязат девет фирми, като две от тях дори могат да намерят място в челната десетка.