Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Русия пропагандира лъжи, НАТО отговаря с факти

[post-views]
Русия пропагандира лъжи, НАТО отговаря с факти
Logo_of_Ministry_of_Defense_of_Bulgaria.svg

Светлозар Стоянов

 

nato rusiq

„НАТО говори с факти, не се занимава с пропаганда. НАТО и Русия имат дълбоки разногласия, това остава непроменено. Западът заговори за нова студена война, но за руснаците тя вече е започнала“.
Това каза Стивън Меринджър, ръководител на отдела за комуникационни дейности в дирекция „Публична администрация“ на НАТО, по време на лекцията си в Централния военен клуб. Тя мина под мотото „НАТО: Надпреварата в социалните мрежи“ и представи дигиталния опит на Алианса в изграждането на цифрова инфраструктура, която да отразява очакванията на аудиторията. Стивън Меринджър бе у нас по покана на Дипломатическия институт при министъра на външните работи и Дигиталната национална коалиция. 

„На всяка дезинформация от страна на Русия НАТО се противопоставя с факти, а не се занимава с пропаганда. На когато Русия използва информацията като оръжие, НАТО готви отговор, категоричен бе Меринджър.

Той допълни, че за популяризиране на политиките на Алианса се използват всички комуникационни канали, включително и социалните мрежи. Съществува и рубрика „Да уточним нещата“, в която при дезинформация от НАТО публикуват своята позиция и данни. НАТО спазва стандарти, не може да си позволи и една крачка встрани от тях и няма да го направи, обясни Меринджър и допълни: „НАТО не иска да се занимава с пропаганда. Ние оставяме това на нашите конкуренти. Това, което обаче правим, е да се борим с дезинформираността и използване за тази цел факти. Срещу всяка дезинформация слагаме реалния факт. Тоест ние представяме истината. За популяризирането използваме дигиталните канали използваме именно тази рубрика и точно там публикуваме тези данни“.

Руската аудитория обаче не била целева група за НАТО и организацията няма за цел информацията, която популяризира, да стигне там. „Полагаме усилия да образоваме за политиката на Алианса рускоезичните хора, които живеят в страните, граничещи с Русия. А ако някой руски гражданин желае да научи повече за НАТО може да го направи, защото информацията е общодостъпна“, сподели още той.

НАТО се опитва да бъде гъвкава и отворена организация и затова използва всички възможни начини за комуникация – уебсайт, телевизионен канал, социалните мрежи. Дигиталните технологии дават възможност да се достигне до повече хора и в социалните мрежи Алиансът вече има милион и половина последователи, каза още ръководителят на съюзническия отдел „Комуникационни дейности“.

Според него е невъзможно пропагандата да се бори с пропаганда, изобличаваща руската лъжа в профилите си в социалните мрежи. Русия разполага с огромна пропагандна мрежа от фалшиви профили, които целят впечатление за широко разпространение на пропагандните гледни точки. 

Сайтът на НАТО е атакуван от хакери всеки ден понякога по стотици пъти на ден. Хакерите организират атаките си чрез социалните мрежи си по цял свят и дори правят видеа в youtube, за да съберат повече хора. Страницата на Алианса във Фейсбук пък се напада организирано с коментари, които са били и стотици. Въпреки това НАТО не е махнала опцията за коментиране, като според Меринджър самите потребители изобличават лъжливите пропагандни коментари.

nato detence
Интернет – присъствието на НАТО върна надеждата за медийно лидерство.

„Когато цифровите комуникации превзеха света, подобно на много други утвърдени международни организации, НАТО буксуваше на място, докато светът се движеше напред. Излишно е да казвам, че нещата са се променили“.

„Дигиталната комуникация на НАТО се намира в каменната ера“ – това са думи на генералния секретар на Северно-атлантическия пакт отпреди 5 години“, цитира Меринджър. Днес НАТО се нуждае повече от социалната медия, отколкото тя се нуждае от НАТО. Алиансът е лидер сред международните организации в използването на социалните мрежи и мултимедийните канали. Четенията на сайта на Алианса и последователите в другите комуникационни канали са се увеличили над 3 пъти за последните 2 години. Той сподели най-добрите практики, чрез които организацията стана лидер на медийния пазар, наред с The New York Times и National Geographic.

„Дигиталното развитие на света е едно продължително състезание или операция безкрай. Един от нашите отговори на това предизвикателство е не и ние да прибегнем до пропагандата, а напротив, да се борим с нея с факти. Ние се стараем да оборим всякака невярна информация, която идва от нашите съперници, като разпространим информация, с която да докажем, че техните твърдения са неверни. За нас е много важно да имаме ко-муникация с обществото,  не да обменяме тази информация с нашите съперници. По този начин запознаваме обществото с това, какво е Алиансът“, обясни още Меринджър. 

Той посочи изключително бързите темпове, с които се променят каналите за комуникация и подчерта растящото значение на социалните мрежи. Меринджър съобщи, че уебсайтът на НАТО има огромна посещаемост, а страницата в Алианса във Фейсбук има над 1 млн. последователи, което помага хората да разберат по-добре как работи Алиансът и първата стъпка винаги е дипломацията.

На журналистите, работещи за комуникационния отдел на Алианса, им е дадена свобода на мислене и изразяване, каза Меринджър и даде пример с отразяването на протест срещу НАТО на срещата в Чикаго от телевизията на организацията.

Първото необходимо условие, което Меринджър посочи, е изграждането на екип от креативни мислители. „Дайте на своя екип пространство за творчество. Мениджърите често предоставят рамка за дадена кампания и определят твърде много ограничения за създаването на съдържание. Доверете се на вашия екип и той просто може да ви изненада с творческия си гений“, сподели той и посочи с нагледни примери от най-дългите и трудни мисии на НАТО в Афганистан възможностите за проява на креативност, излъчвайки мнения, които дори опонират на политиката на Алианса.

Изкуството на разказването на истории бе вторият момент, който Меринджър посочи. Завладяващ разказ с поразителни снимки, видео с висока резолюция, както и високото качество на звуковите файлове са част от постиженията, за които сайтът на НАТО бе номиниран за миналогодишните награди Webby („Оскарите на Интернет”) за оптимално използване на видео, най-добър видео дизайн и активност в обществените услуги, в конкуренция със съдържание, произведено от CNN, The New York Times, National Geographic и Mashable. Сайтът на НАТО е получил четири награди от стартирането си през 2014 г.

Създаването на изключително съдържание бе третият важен аспект, който Меринджър посочи, като отчете възможността последователите на дадена медийна марка в мрежата да й донесат „добавена стойност“, като я „следват“, поствайки линкове към нейните новини. „Държавните институции са твърде бавни, за да настигнат с необходимия темп цифровото преобразуване на информацията. НАТО показа, че може да се справи и се представи добре, превръщайки се в един чудесен пример за подражание. Ако искате различни социални медийни платформи да ви дадат пълно предимство, създайте съдържание, което резонира с вашата аудитория. Това са изискванията на пазара, от които се нуждаете, за да се създаде печеливша стратегия в социалните медии чрез анализ и оптимизация за вашата марка“, категоричен бе Меринджър.

Друг ключ на успеха в дигиталните комуникации е използването на език, специфичен за всяка социална мрежа. От НАТО включват в комуникацията си и потребители на мрежата като организират конкурси, а наградите дават ексклузивен достъп до учения в конкурс за снимки или до новия щаб на Алианса в Брюксел, в надпревара за лого.
 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани