Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Изкуството търси номади

[post-views]
Изкуството търси номади

Все повече съвременното изкуство става колективно, синтетично и действено – събира във фокуса на една тема различни емоционални, рационални и визуални подходи, за да я освети като скулптура. И работата е там, че в колективното индивидуалността не се губи, а се умножава с каскаден ефект.
Подобна изложба се откриха във Виваком Арт хол (ул.„Ген. Йосиф В. Гурко“ 4) трима артисти – Аменун Женева – живопис, Рая Кърпачева – мода и Андон Георгиев – AndonastY – текстилна графика. „Номад“ е общ кръстопът. Пътешествието ги събира в точен миг, ден, година. Графичният дизайн е дело на Стефан Чинов. 
Експозицията е посветена на чергарите (днес наречени номади) – хора, които не водят стандартен, уседнал начин на живот. Хора, които без страх, съмнение и мисъл тръгват от едно място към друго. В началото са наричани „събирачи“… Те пренасят от една култура в друга, обменят информация, наука и занаят. Мисия – да пренесат книга, умение или песен. Някои от тях я постигат, пътувайки с душата си, други – физически, но за номада най-важното е Пътят. 

Аменун Филип Женева се занимава с изкуство от десетгодишна. Изучаването на всякакви жанрове в изящното й приложно изкуство й позволява широкия диапазон на работа. През 2009 г. издава първата си стихосбирка „Три за щастие…“. Последните години работи предимно живопис. Част от картините й са в лични колекции в Италия, Канада, Германия, Франция, Ню Йорк, България. През 2013 г. създава независим фестивал за автори от различни области в България – PART OF HEART http://partofheart.com/bg/

Рая Лъчезарова Кърпачева e самоук дизайнер и занаятчия. Занимава се с мода от 2005 г. в студиа с различни профили: карнавален и сценичен костюм, дамска мода, трикотаж, официални облекла. Сега e моделиер-конструктор на трикотажна линия – конфекция за две български марки, както и на марката AnyExit, която се фокусира върху функционални, високоиздръжливи спортни дрехи.

 Андон Георгиев – AndonastY е илюстратор, дизайнер и арт директор от 1997 г. Работил e в Берлин като декоратор на фестивали и магазини. Занимавал се е с мода и дизайн за известни български и чуждестранни брандове. Имал е изложби в Германия, Швеция, Англия, Испания, Русия, Сърбия, Чехия и други държави. Консултант и арт директор на бранд за дрехи Devil Walking – пълноцветно отпечатани дрехи от висококачествен полиестер. 

25 - Аменун портрет Оголена любон ІІАменун Женева – художник:
– В картините ти присъства негласен разказ – граница, където метафората прави разказа и обратното?

– Пътешествията са ментални (духовни) и емоционални. Номадството е в чувствените възходи и падения, през които минах. В този номадизъм се обединихме се с Рая и Андонасти. Рая създаде колекцията Арбан Номад – дреха, която се променя в зависимост от ситуацията. Тя може да е едновременно   спортна, елегантна, тържествена или защитна – създава комфорт за хора, които пътуват от точка А до точка Б. А пък Андон е най-привилегирован – изкуството му се имплантира в клинове или тениски – те имат свободата да бъдат притежавани от някого. Облечени, рисунките му могат да влязат в магазин, в клуба, да ходят по нощна улица, да говорят с някого в трамвая, да карат колело или седнат с любимата някъде. Послание до всички, които ги виждат. Рисува на ръка и ги отпечатва. Клиновете – с техника сублимат, тениските – с принтов печат.

– Никой от вас не е реален пътешественик?
– Номадът не е просто пътешественик. Той обменя информация. Отива на място с различна култура от неговата, събира опит, усвоява занаят, култура, за да се върне, където живее – и да я предаде. Така хората се 25 - Бум ІІобогатяват, обменят култури, занаяти и т. н.

– Как се движиш на границата на метафората и разказа? Напоследък повечето рисувачи бягат от конкретиката…
– За мен конкретиката е важна. Аз съм сънувач – сънувам картини. Те са много емоционално свързани. И съм техничар – от година и половина изучавам ренесансови техники. Последните 2 картини „Оголената любов“, плюс „Котката на Шрьодингер“, „Номад“, „Червената шапчица“ и „Житената питка“ са правени с грундовете на 25 - Котката на ШрьодингерЛеонардо да Винчи – приготвям ги по 2 месеца и половина. Да, днес художниците бягат от конкретика и са по-експресивни, по-резки в изразните си похвати. Аз пък съм напротив. Връщам се все по-назад и по-назад. Техниката и материята стават изключително важни. Пробвам маски, различни техники, експериментирам. Технологията осигурява трайност на картината.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани