Дни след изненадващата с модерността на живописния си език и топлината на цветовете изложба на азербайджански художници, Националната галерия (Двореца) и посолството на Република Корея представят световноизвестния корейски художник и майстор на инсталации Ик-Джунг Канг. Тринайсет творби са изпълнени в смесена техника върху дърво с изобразени лунни делви. Лунните делви са традиционни корейски порцеланови съдове, изработвани по време на късния период на корейската династия Чосон (края на ХVII и ХVIII в.).
Традиционната лунна делва е с проста, изчистена форма в „мръсно“ бяло. Името идва от облика й, напомнящ на пълна луна. Грънчарят изработвал последователно и отделно долната и горната половина и ръчно свързвал двете полусфери. Творецът утвърждавал идеята за лунната делва като метафора на единство и цялостност чрез свързване на две различни части.
Ик-Джунг Канг за втори път представя свои творби у нас след 2010-а г. в изложба по повод 20-годишнината на дипломатическите ни отношения с Корея. Талантът му е с международно признание. За инсталациите си творецът често използва детски рисунки, спомен от собственото му детство и разказваните в семейството му истории от времето, когато двете Кореи били една държава (преди Корейската война от 1950-53 г.).
През 2001 г. Канг завършва проекта „Удивен свят“ (Amazed World), възложен му от държавата, съвместно с UNICEF. Работите на приблизително 40 000 деца от 150 държави с различни култури, религии и интереси са изложени в гигантска инсталация – лабиринт, разположена във фоайе на сградата на ООН в Ню Йорк. А „Плаващи мечти“ (Лондон 2016 г.) е сред новите му творби, поставена в река Темза, до Милениум Бридж – като болка на разселените хора и общности от засегнати от война райони по света и като мемориал за милионите разселени и разделени след Корейската война.
В България Ик-Джунг Канг ще покани българските деца да нарисуват своите мечти и истории в 3х3-инчов хартиен формат в Софийската градска библиотека за голямо пано, което да дари на детска болница или друга обществена институция. Напоследък Националната ни галерия прави една истинска културна дипломация, която би могла системно да продължи и с изложби от европейски държави.