На 17 юни преди 66 години е създаден 25-и изтребителен авиационен полк, предшественик на авиобаза „Чешнегирово”. На 14 юни пък се навършиха 15 години от закриването на формированието. За да отбележат тези годишнини, днес в Пловдив ще се срещнат военнослужещи от запаса и цивилни служители, които са работели в „Чешнегирово”. По традиция срещата е организирана от последния командир на авиобазата полковника от запаса Златко Русимов.
Каква е кратката история на формированието? Първоначално полкът е дислоциран на летище „Граф Игнатиево”. В състава му са три ескадрили, а първи командир е капитан Желязко Желязков. На въоръжение са самолети По-2. През октомври 1951 г. полкът е пребазиран на летище „Добрич”. На 28 декември 1951 г. постъпват първите реактивни самолети Як-23, Як-17 и Як-11.
На 22 август 1955 г. авиополкът се връща на летище „Граф Игнатиево”. Първите самостоятелни полети на МиГ-15 се извършват на 19 юли 1956 г. През есента на 1961 г. формированието е отново предислоцирано – на летище „Чешнегирово”, и променя профила си от изтребителен в изтребително-бомбардировъчен. Превъоръжаването е със самолети МиГ-15 и МиГ-17. На 19 декември 1976 г. е въведен в експлоатация самолет МиГ-23 БН. Със заповед на министъра на отбраната през 1993 г. полкът и осигуряващите го формирования са реорганизирани в авиационна база.
Полковникът от запаса Златко Русимов припомни само два факта от историята на формированието. По време на голямото международно учение „Щит-82” от 36-те бойни самолета на „Чешнегирово” 35 са били едновременно във въздуха. 36-ият е можел също да излети, но при един от тренировъчните полети щъркел се е ударил в стъклото отпред и го е напукал. Стъклото е било сменено, но е трябвало технологично време за изсъхване на неговата замазка. По-късно при едно от ученията изискването е било във въздуха да бъдат едновременно 24 самолета от полка. Тогава първи е излетял командирът на полка майор Калчо Танев.