За пръв път „Безкрайната градина” превръща градското пространство на София в красива метафора от светлина, полусенки и усещане за добро. Естетически извисената визия умножава своите вътрешни подобия – сътворената от Ема (Елица Матева) паркова фантазия мултиплицира реалните паркови пространства, създавани от царско време насам в столицата ни. Операторските кадри са с колорит на маслени картини и сякаш композицията на не един от тях е подчинена на златното сечение.
В контраст са и жените: Ема – мисловна, свръхчувствителна и меланхолна, в целия филм с мълчанието си натрупва огромен потенциал електростатично напрежение. То за миг блясва като емоционална поанта в една-единствена реплика. И Соня – енергична, деятелна, бъбрива и повърхностна. Контрастни пространства са и реалният град редом с измислящите се детайли в макета. Цялата тиха, нежна, почти невидима динамика на чувството, събрано в жестове, нюанси, изражението в близък план – стъпка по стъпка вървят към катарзиса: минутата на споделеното любовно чувство, към което Филип се е стремил – да се откажеш, защото това е несподелената страст на брат ти, за чието бъдеще ти си превъплатеният родител. Тежкото чувство за вина намира своята обратна сублимация – несподеленото страдание, голгота към истински човешкото благородство. Един филм, който по вътрешната си изтънченост носи чеховско проникновение и хирургическа безпощадност. Ако добавим и великолепната последна роля на големия Никола Анастасов (Гарабедян), кинопостижението сякаш няма аналог в българската традиция.