Насер Ал-Атия (Катар, Тойота) спечели втората си победа от тазгодишното издание на рали Дакар, а Мико Хирвонен (Финландия, Мини) ще догледа отстрани битката за трофея от престижната офроуд надпревара заради технически проблеми. Към момента фаворит е Стефан Петерханзел (Франция, Пежо) заради първото си място в генералното класиране. Хирвонен беше най-популярното име, което беше елиминирано по време на 296-километровата специална отсечка в понеделник. Финландецът беше принуден да спре за ремонт приблизително при преполовяването на дистанцията и загуби час и половина. По този начин един от водещите отбори X-raid остана без шансове за каквото и да било през 2018-а година, след като останалите два автомобила на Мини, управлявани от Брис Мензие и Язед Ал-Раджи претърпяха инциденти в неделния етап. След като битката остана между Пежо и Тойота, Ал-Атия пое контрол над отсечката в понеделник. Катарецът се смъкна от първо до пето място ден по-рано, но днес беше лидер на всеки уейпойнт без първия. Той победи Стефан Петерханзел с четири минути и се изкачи на трето място в генералното подреждане, но неговият съперник оглави класирането. Французинът смъкна от върха Сирил Депре (Франция, Пежо), който финишира на осем минути от Ал-Атия. В крайна сметка Петерханзел поведе с 3:11 минути на Деспре и със 7:43 на Ал-Атия. Третото място днес спечели Карлос Сайнс (Испания, Пежо), а Себастиан Льоб (Франция, Пежо) завърши близо зад тях на четвърта позиция. Сам Съндърланд (Великобритания, КТМ) пое контрол над мотоциклетния клас, след като предишният лидер Хоан Бареда (Испания, Хонда) загуби много време и съответно първата си позиция. Миналогодишният шампион завърши 296-километровата отсечка от Писко до Сан Хуан де Маркона на първото място и с това записа втора етапна победа за тазгодишното издание и четвърта в кариерата си. Британецът водеше през първите три чекпойнта, но загуби временно първото си място срещу Тоби Прайс (Австралия, КТМ) и Пабло Кинтания (Чили, Хускварна), като последният се превърна в основен фаворит за победата. Той обаче загуби четири минути в последните километри. Проблемите на Кинтания откриха пътя на Съндърланд към първото място и той спечели с 3:03 минути пред Кевин Бенавидес (Аржентина, Хонда), докато Кинтания се смъкна до пето място зад Прайс и Рики Брабек (САЩ, Хонда). Това направи аванса на Съндърланд на върха цели 4:38 минути срещу Бенавидес. Трети е Кинтания с 5 минути пасив срещу лидера.