Логото-победител за българското председателство на Съвета на Европейския съюз (ЕС) през 2018 г. е с автор Тодор Ангелиев. То беше избрано след публичен конкурс. Председател на журито беше проф. Георги Янков от Националната художествена академия. В конкурса са участвали и българи, живеещи в чужбина. Проекти са изпратили и около 10 чужденци, сред които македонци, украинци и германци. Победителят е събрал 76 от възможни 90 точки.
Ангелиев е завършил художествената гимназия в Пловдив. Рисува от малък. След това е приет в Художествената академия в София, където завърша специалност „Илюстрация и оформление на книгата“. Тук се учи и графика за запазени знаци и лога. Учил е при проф. Тодор Варджиев шрифт и запазен знак. Водещ професор му е Христо Нейков. Правил е илюстрации за детски книжки.
Аз имам графично студио, където работим заедно с мой приятел, с когото учихме в художествената гимназия в Пловдив, после и в художествената академия. Трима човека работим и сме художници. Когато има такива конкурси, участваме, като всеки прави по един знак и ги пускаме. Никога не сме пускали знаци, когато не сме били сигурни във всичко. Това разказа пред вестник „Българска армия“ победителят и автор на логото за европредседателството ни Тодор Ангелиев
Студиото му е изработило над 150 знака общо, като разбира се най-много са за България. Има търговски марки, хранителни продукти, чайове, опаковки.
За да се направи едно лого, трябва да знаеш, какво правиш. Това не е картина, която да е красива. Логото трябва да е просто и лесно разпознаваемо и веднага да отвежда там, където трябва и да е практически използваемо за изобразяване на предмети и плакати. Има изисквания, които на хората, които се занимаваме с този вид работа, са ни ясни. Един художник може да е много добър живописец или скулптор, но той може да няма отношение към това, защото за едно лого се изисква графична работа, споделя Ангелиев.
Печелили са и други конкурси, но не са били толкова мащабни. Печелили сме конкурси в Полша, в Америка, Германия. В България имаме поръчки за много търговски марки. Много е важно, кой избира логото. Хубавото в този случай е, че от десет човека жури, шест бяха художници, които разбират естеството на тази работа. Моето лого не е най-хубавото нещо, което съм правил в живота си, но мисля, че се получи доста добре. Като цяло обаче нивото не беше особено високо, имаше съвсем самодейни работи, както и много стойностни, естествено, разказва победителят в конкурса.
По думите му, създаването на лого е процес, който като ти влезе в главата не ти дава да спиш, дори докато вечеряш, постоянно си драскаш нещо, нахвърляш си идеи. Това лого го приемам като част от работата ми. Станахме по-популярни сред приятелите ни. Ние направихме цял брандбук за това лого, как да се използва, но нищо като дизайн, нито билбордовете, нито дори при шаловете не е така, както го зададохме. Дизайнерите сами решават, как да използват логото и как да го разполагат върху повърхности и фигури.