Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Житейският водовъртеж „Обичай ме!”

[post-views]
Житейският водовъртеж „Обичай ме!”

Obichai_meВтори сезон от сцената на Сатирата ни залива новата френска драматургична вълна. Помнят се артистичните фойерверки на тройката Михаил Билалов, Ана Вълчанова, Николай Урумов  в „Името”. И пак заедно – в „Прощална вечеря” на тандема автори Александър дьо Ла Пателиер и Матийо Делапорт. Сега режисьорът Андрей Калудов поставя друг представител на това поколение френски драматурзи. Родени през 70-те, героите са с чувствителност на градски човек – защитен, но и ощетен от спокойния си живот. Докато не се стресира от нещо… 
Актьор и драматург, новата звезда на френския театър Себастиен Тиери участва в театралната летопис на днешния ден и върви по стъпките на по-рано наложилия се искрящ талант на Ерик Еманюел Шмит. „Обичай ме” е поставена преди 2 г. в Париж. 
Театърът на Тиери е развлекателен и булеварден, но със свой стил и мярка. Зад история, която би могла да се разкаже с няколко изречения, театралното действие те държи в напрежение докрая, разпънато от дълбоки човешки преживявания. Задоволената с всичко семейна двойка има несбъдната, отчаяно „забравена” мечта за дете. Необходим е житейски избор. Налага се да дари семейния си оазис и обич на „чуждо” дете, припознало в тях родителите си, от които е избягало. На тях младият вече мъж „погрешка” идва да представи бъдещата си жена. Дилемата е дали чиновничката Лоранс (Албена Павлова) и аптекарят Андре (Димитър Баненкин) ще разбият черупката на самотата си, като свържат живота си с различния човек. Добрият, искрен и слънчев Патрик (Стоян Дойчев) идва, възкръснал от нещастното си детство, с любимата си Сара (Милена Аврамова)… По пътя към общото им щастие се случват абсурдни, смешни и лирични ситуации. 
Актьорският екип е споен с обща енергия, но сред всички се откроява Албена Павлова с многопластова, дори драматична роля. Но при този изключителен шанс в живота на героинята й тя успява да намери мяра отвъд мелодраматизма въпреки силния си майчин копнеж. За което заслуга има и Момчил Трайков, чийто превод излива диалога с френска лекота.
Не е странно, че част от обръгналата на всякакви трикове върху сцената и екрана публика отронва и по някоя истинска сълза в подкрепа на майчиния инстинкт и висока човечност на Лоранс…
Иначе „постният” декор на сценографа Диляна Асенова от безплътни рамкиращи стени от винкели успява да ни вкара в рамката на действието, като че ли вътре, на самата сцена. Което допълнително превръща на пръв поглед ситуационната комедия в многоцветен разказ за най-съкровени човешки преживявания. И води до обобщения отвъд развлекателното, заради което обичайно ни привлича жанрът на комедията.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани