Време е Facebook да се промени значително, заяви основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг. Неговата нова визия е фокусирана върху сигурността на информацията и предполага платформата да стане много по-затворена. Решението идва в момент, когато компанията се опитва да реши сериозните си проблеми, свързани със защитата на личните данни на потребителите.
В специална публикация по темата Марк Зукърбърг изрази мнение, че днес сигурността и запазването на кореспонденцията лична е много по-важно и по-търсено от традиционните отворени платформи. Затова и Facebook ще се промени и ще стане много по-затворен. По повод предстоящите промени изпълнителният директор на компанията заяви, че социалната мрежа вече няма да бъде „дигитален еквивалент на градския площад“, а ще даде на хората възможност да общуват много по-лично, „като в хола“.
Съвсем скоро се очаква да започне и криптиране на съобщенията между потребителите. Това обаче означава, че ще бъде ограничена възможността за генериране на приходи от рекламодатели, което може да ни принуди в даден момент да направим достъпа до платформата платен, заявиха от Facebook, които вече имат опит като притежатели на основните приложения за онлайн комуникация.