Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Система превръща конвенционалните летателни средства в безпилотни

[post-views]

bezpilotnikРоботи сядат в креслата на самолетите в US армията

ROBOpilot се монтира в пилотската кабина и се свързва към кормилото, 10 бойни кораба с изкуствен интелект също влизат е на въоръжение

Изследователската лаборатория на Военновъздушните сили на САЩ извърши първите изпитания на системата ROBOpilot, с които леки самолети могат бързо да бъдат превърнати в безпилотни летателни апарати.

Системата се инсталира в пилотската кабина, и по-точно в конструкцията на седалките, като може бързо да се демонтира. Тя включва редица задействащи механизми, които се свързват към органите за управление, включително кормилото на самолета.

За да чете показанията на приборите, robopilot използва няколко камери с машинно зрение. Освен това са налични GPS приемник и инерционен измервателен блок.

Към момента не са известни други подробности за системата. Но според разработчиците, ROBOpilot осигурява автономно излитане, полет и кацане на самолета.

Тестове на системата, инсталирана на лек самолет Cessna 206, са проведени в началото на август в Юта. Самолетът останал във въздуха два часа, след което кацнал. Кацането не е било много точно, но въпреки това самолетът не получава видими щети.

Хеликоптерите също могат да бъдат оборудвани с аналогични на ROBOpilot системи, превръщайки се в дронове. Така например през 2016 г. американската компания Sikorsky успешно завърши първата фаза на изпитания на системата за преобразуване на хеликоптери Matrix.

По време на тестовете на хеликоптера SARA (Sikorsky Autonomy Research Aircraft), създаден на базата на цивилния хеликоптер S-76, пилотите в кабината контролират машината с помощта на таблет, без да докосват стандартните лостове за управление. В същото време излитането и кацането са извършени в напълно автономен режим

Междувременно стана ясно, че американският военноморски флот ще се сдобие с 10 бойни кораби роботи през следващите 5 години.

Свръхмодерните машини, наречени Large Unmanned Surface Vehicles (LUSVs), ще струват по 200 милиона долара всеки и ще служат като разузнавателни кораби към основния флот. Корабите роботи ще носят радари, сонари, но и въоръжение, като зенитни и крилати ракети.

Те ще са способни както на управля-vffl мисии, което означава дистанционно управление от хора, така и на изцяло автоматични действия

Корабите ще са дълги между 70 и 100 метра, с водоизместимост около 2000 тона. На борда им ще има ограничено пространство за малък екипаж при нужда. Първоначалният план е корабите роботи да не бъдат въоръжени, но да са способни да носят оръжие. Службата за стратегически възможности на Пентагона първоначално оглавяваше LUSV по програма, наречена Overlord, която първо се опита да превърне бърз търговски кораб в безпилотен кораб, способен да пътува хиляди километри и седмици.

Компанията Boeing вече получи 35,4 милиона британски лири от военноморските сили на САЩ през февруари тази година за четири подводни превозни средства тип Огса. Машините Огса могат да изминат до 6500 морски мили. През февруари тази година Китайската корабостроителна и офшорна международна компания представи малък роботизиран военен кораб, който може да даде на Китай предимство пред флота на САЩ.

Източник: в.“Монитор“

Най-ново

Единична публикация

Избрани