Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Кампанията на МО се превърна в празник за Асеновград

[post-views]
Кампанията на МО се превърна в празник за Асеновград

Най-нетърпеливи да видят оръжието и техниката бяха учениците от основните училища24 септември се превърна в истински празник за Асеновград и дълго ще се помни от учениците, малките деца и техните родители. В този ден в града се проведе Информационната кампания на Министерството на отбраната „Бъди войник“. На площад „Академик Николай Хайтов“ и близките паркинги бе разположена разнообразна техника на 4-ти артилерийски полк – 152-мм оръдие гаубица Д-20, 122-мм реактивна система за залпов огън БМ-21 „Град”, ПТУРК „Конкурс”, влекачи, стрелково оръжие, оптически прибори, далекомери, термовизионна камера…
Свое въоръжение и оборудване представиха и Специалните сили. Центрове развърнаха Сухопътните войски, ВВС, ВМС, Силите за специални операции, Националната гвардейска част, служба „Военна полиция“ и Централното военно окръжие. 
Първи пристигнаха около 80 ученици от училище „Асен Златаров” от Първомай. След тях площадът се изпълни с възпитаници на асеновградските професионални гимназии „Цар Иван Асен ІІ”, „Св. св. Кирил и Методий”, „Св. княз Борис І”, „Св. Патриарх Евтимий” „Св. Димитрий Солунски”… Най-нетърпеливи да видят оръжието и техниката бяха учениците от основните училища и малките деца, водени от своите родители.
Кампанията на МО се превърна в празник за Асеновград   Всички центрове посетиха началникът на щаба на Сухопътните войски бригаден генерал Николай Караиванов, командирът на 4-ти артилерийски полк полковник Лъчезар Мишев, заместник-командирът на 68-а бригада полковник Йордан Йорданов, заместник-началникът на Централното военно окръжие полковник Павлин Велков и кметът на Асеновград д-р Емил Караиванов. 
Ние влагаме в кампанията „Бъди войник“ много сили и средства, както и много надежди. И отдаваме на нея същото значение като на големите ни учения, които водим. Защото нашата дейност не е само подготовката на войските, а включва и строителството на войските, което е свързано и с попълването на личен състав и трябва да се борим за всеки човек, заяви бригаден генерал Караиванов. Той отбеляза, че кампанията „Бъди войник“ е преобърнала негативната тенденция и в момента броят на приетите в армията е по-голям от броя на напусналите. Подчерта, че в армията младите хора оформят развитието си, възпитават се в чувство за отговорност и във физическа и психическа устойчивост. 
Демонс-трация на Специалните сили Фото авторътПолкът е окомплектован сравнително добре, почти на 90 процента с войнишки състав, което говори за доброто отношение на местното население към армията. На различни събития показваме въоръжението и техниката си и провеждаме дни на отворени врати, в които учениците посещават района ни и имат  възможност да се запознаят с условията и реда за служба в армията, посочи командирът на 4-ти артилерийски полк полковник Лъчезар Мишев. Стана ясно, че и в момента във формированието в Асеновград тече конкурс за набиране на войници. И вече се явяват повече от двама кандидати за място, което предполага по-добър подбор. На полигон „Корен” през октомври предстои поредното полево лагерно обучение на артилерийски формирования от Сухопътните войски. На него ще бъдат проведени съвместни занятия с други родове войски. Ще се състои тактическо учение с бойни стрелби и управление на огъня на групата.
В динамичния показ домакините от 4-ти полк демонстрираха уменията си при подготовката на артилерийски системи за водене на огън. Командосите от Специалните сили водиха стрелба на къси и пределно къси разстояния, участваха в директна акция за освобождаване на заложник и обраха овациите на присъстващите с военноръкопашните си техники. 
Празничният ден по повод на кампанията „Бъди войник” в Асеновград завърши в читалище „Родолюбие”. Концерт изнесоха „Представителният ансамбъл на въоръжените сили” и „Представителният духов оркестър на ВВС”.    

Logo_of_Ministry_of_Defense_of_Bulgaria.svg

Цончо Драгански

Най-ново

Единична публикация

Избрани