Аерокосмическият гигант „Еърбъс“ разкри плановете си за първите си самолети с нулеви парникови емисии. Според компанията при сегашното темпо на напредване на технологиите за пътнически самолети, работещи с водород, те може да бъдат въведени в експлоатация в следващите 15 години – до 2035 г.
В официално изявление изпълнителният директор на „Еърбъс“ Гийом Фори заяви, че трите концептуални проекта ZEROe бележат „исторически момент“ за търговския авиационен сектор и че имат „потенциала да намалят значително климатичното въздействие на авиацията“.
От 2000 до 2002 г. „Еърбъс“ участва във финансирания от ЕС проект Cryoplane, който изследва осъществимостта на самолет с течно водородно гориво, но идеята бе изоставена. Новият реактивен дизайн ще може да превозва до 200 пътници на повече от 3700 км, докато витловата концепция ще има 50% по-малки капацитет и обхват. И трите самолета ще бъдат задвижвани от двигатели, модифицирани за изгаряне на течен водород и чрез водородни горивни клетки за създаване на електрическа енергия. Запознати с индустрията коментират, че подобна основна промяна в метода на задвижване не може да се случи преди 2040 г. Предизвикателствата включват намиране на начини за безопасно съхранение на летливия течен водород по време на полет при много ниски температури.