Най-новото попълнение 737-10 в семейството МАКС (MAX) на Боинг (Boeing) изпълни първия си полет, отбелязвайки нов етап в рестартирането на този вид машини за средни разстояния, които 20 месеца бяха спрени от движение след две фатални катастрофи, предаде Франс прес.
Бяло-синият самолет излетя в 10:07 ч. местно време (17:07 ч. по Гринуич); 20:07 ч. бълг. вр. вчера) от Рентън, Вашингтон, и след прелитане над ясно небе кацна безопасно в Сиатъл в 12:38 ч. (19:38 ч. по Гринуич; 22:38 ч. българско време снощи).
„Самолетът работи чудесно“, каза Дженифър Хендърсън, главен пилот на полета по програмата 737.
„Маршрутът, по който поехме, ни позволи да тестваме системите, управлението на полета и качествата за управление на самолета, всички тези маневри преминаха точно както се надявахме“, добави тя, цитирана в комюнике.
Самолетът, който допълва гамата от еднофюзелажни машини на сиатълския гигант (737-7, 8 и 9), тепърва предстои да премине многобройни тестове, преди първите бройки да бъдат доставени на клиентите. Това се очаква да стане през 2023 година.
Моделът 737-10, който е най-големият от серията МАКС, може да превозва до 230 пътници на разстояние 6110 километра. Той се предлага на каталожна цена от 134,9 милиона долара.
Официално пуснат през 2017 година, 737-10 имаше за цел да конкурира А321нео (A321neo) на Еърбъс (Airbus) в сегмента с една пътека и над 200 места.
Първите доставки първоначално трябваше да бъдат извършени през 2020 година, но датата бе отлагана вече два пъти.
Боинг трябваше да се пребори с разочарованията от 737 МАКС по цял свят, след като при две катастрофи за кратък интервал от време, през 2018 и 2019 година, загинаха общо 346 души, припомня АФП.
Източник: bta.bg/