Лео Меси вече няма договор с ФК Барселона. Въпреки усилията на директивата на Барса, водена от Джоан Лапорта, да се сключи споразумение със звездата преди изтичането на връзката му с клуба, накрая преговорите не кристализираха в официална перспектива за подновяването преди Лео да приключи договора си и днес вече е свободен агент, съобщава испанския спортен ежедневник „Ел Мундо Депортиво“, цитиран от БГНЕС.
Клубни източници признаха, че това е нежелана ситуация и още повече, като се има предвид, че президентът и управителният съвет смятат оставането на Меси на спортно, търговско и институционално ниво за стратегическо. Лапорта основа част от кампанията си на обещанието, че ще направи всичко възможно, за да поднови договора на аржентинеца и изигра картата на връзката си с Лео като гаранция, че възможностите за неговото подновяване са много по-големи при него като президент, отколкото при Виктор Фонт или Тони Фрейша.
Барселона гарантира, че има основания Меси да подпише двугодишен договор като играч на Барса плюс още три като посланик на клуба – съвпадащ с предполагаемото му напускане в посока MLS. Признава се обаче, че все още няма официално съгласие и процесът отнема повече време от желаното.
Барса признава, че все още е необходимо да се договорят плащанията към Меси и за данъчното облагане, нещо нормално, като се има предвид, че звездата не иска да има повече проблеми с хазната след процеса, който го доведе до съда и до осъдителна присъда през 2017 г.
Новият договор на Меси също трябва да бъде адаптиран към реалността на заплатите в Барселона, както наскоро заяви Хавиер Тебас, президент на Ла Лига. „Ако Барселона иска да привлече играч, който получава 25 милиона на сезон заплата, той трябва да излезе или чрез трансфер, или чрез намаляване на заплатата“, каза шефът на испанската футболна асоциация.
Клубът смята, че в крайна сметка Тебас ще трябва да бъде по-мек и не толкова строг, както изглежда от неговите изявления, тъй като в крайна сметка наличието на Меси в редиците на ФК Барселона дава на Ла Лига много приходи, като увеличава много стойността му като телевизионен продукт, който трябва да се предлага на пазара по целия свят.