Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Първият спътник Inmarsat-6, произведен от Airbus, е готов за изстрелване

[post-views]
Първият спътник Inmarsat-6, произведен от Airbus, е готов за изстрелване

На 22 ноември 2021 г. първият произведен от Airbus спътник Inmarsat-6 I-6 F1, бе изпратен от Тулуза до Танегашима (Япония), и готов за изстрелване.

Първият спътник Inmarsat-6, произведен от Airbus, е готов за изстрелване

Първият спътник от серията Inmarsat-6 трябва да бъде изстрелян на ракета-носител H-IIA, построена от Mitsubishi Heavy Industries (MHI) през декември 2021 г. Inmarsat-6 F1 е базиран на свръхнадеждния космически апарат Eurostar E3000 на Airbus и ще бъде 54-ият изстрелян спътник Eurostar E3000. Това ще бъде петият Eurostar в орбита, оборудван с електрическо задвижване за издигане на орбита, засилвайки позицията на Airbus като световен лидер в електрическото задвижване.

Намалената маса чрез използване на електрическо задвижване позволява мисия с двоен полезен товар за работа в Ka и L честотни ленти, с изключително голям дигитално обработен полезен товар от следващо поколение, което дава по-голяма гъвкавост на Inmarsat, водещ доставчик на глобални мобилни сателитни комуникационни услуги.

Франсоа Голие, ръководител на телекомуникационните системи в Airbus заяви: „Inmarsat-6 F1 разполага с един от най-сложните цифрово обработени полезни товари, които някога сме създавали, и предоставя забележителна гъвкавост, възможности и капацитет. Като дългогодишен доставчик на спътници за Inmarsat, след като създаде сателитите Inmarsat-4 и Alphasat, Airbus се гордее, че продължава да помага на Inmarsat да остане на лидерска позиция с това подобрение в способностите, предоставено от Inmarsat-6″.

Inmarsat-6 разполага с голяма L-лентова антена с диаметър 9 m и 10 многолъчеви антени в Ka-обхвата и се отличава с високо ниво на гъвкавост и свързаност. Новото поколение модулен цифров процесор осигурява пълна гъвкавост при маршрутизиране на до 8000 канала и динамично разпределение на мощността за повече от 200 точкови лъча в L-обхвата. Точковите лъчи в Ka-обхвата ще могат да бъдат управлявани по целия земен диск, с гъвкаво разпределение от канал към лъч.

С увеличен капацитет и гъвкавост, сателитът ще позволи на Inmarsat да предлага по-модерни услуги в L-обхвата, включително много евтини мобилни услуги и приложения IoT на съществуващи и бъдещи клиенти в сектора на мобилността на сушата, в морето и във въздуха. Inmarsat-6 ще допълни и подобри услугите в L-обхвата, предлагани от ELERA (*), и ще започне дейности в Ka-обхвата за разширяване на глобално достъпната високоскоростна широколентова услуга на Inmarsat – Global Xpress.

Инвестициите, направени от Airbus в технологии за платформата и полезния товар на борда на Inmarsat-6 се подкрепят от Европейската космическа агенция (ESA) и националните агенции, по-специално Космическата агенция на Великобритания и CNES.

Inmarsat-6 има стартова маса от 5,5 тона, мощност на космическия кораб от 21 kW и проектен живот от повече от 15 години.

Източник: pan.bg

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани