Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Favicon_File
Търсене
Close this search box.

В Украйна създадоха първият самолет Ан-178-100Р без почти никакви руски части

[post-views]
В Украйна създадоха първият самолет Ан-178-100Р без почти никакви руски части

Първият екземпляр на транспортния самолет за къси разстояния Ан-178 (снимката горе), създаден на базата на Ан-158, бе сглобен в Украйна. В края на декември в държавното предприятие „Антонов“ се проведе церемония по демонстриране на Ан-178-100Р (снимката долу), който се отличава с почти пълното отсъствие на компоненти руско производство. В програмата за създаване на Ан-178-100Р са участвали повече от 30 украински предприятия, които са усвоили производството на 177 компонента за този самолет. Участвали са и чуждестранни доставчици от Европа, САЩ, Канада. Въпреки подмяната на повече от половината от всички компоненти, които първоначално бяха произведени от руски компании, в крайна сметка не мина без частично използване на от Русия. Ан-178-100Р е оборудван със спомагателния захранващ блок TA18-100 на концерна Aerosila, който е закупен от британския доставчик Aeromi International.

За украинските ВВС са поръчани три екземпляра на Ан-178-100Р. Първият борд за провеждане на летателни сертификационни изпитания трябва да се вдигне във въздуха още през 2022 г.. Сроковете за приключване на всички проверки и получаване на типов сертификат за започване на серийно производство на новия самолет не са обявени. Новата машина трябва да замени съветския военнотранспортен самолет Ан-12, който е в експлоатация от края на 50-те години на миналия век. Новият Ан-178 ще получи напълно херметичен товарен отсек с възможност за транспортиране на морски контейнери. Той е с два реактивни двигателя. Самолетът с товароносимост от 18 t ще има максимална далечина на полета от 4 500 km и максимална скорост до 900 km/h. Самолетът Ан-178-100Р е предназначен за: превоз на хора; превоз на специални средства, оборудване и други материални средства и товари; десантиране на специална техника и парашутисти; медицинска евакуация на ранени и пострадали.

За превозът на материално-техническите средства ще бъдат в стандартна опаковка, както и на палети MIL-P-27443E HCU-6E 88 ”× 108”. Про медицинска евакуация ще се превозват до 40 души на стандартни санитарни носилки и 38 души на странични седалки, придружени от 4 санитари или общо до 100 човека. При десантиране Ан-178-100Р ще носи до 86 парашутисти и товари в контейнери А-22 или на платформи тип V / 88”.

Източник: pan.bg

Share

Най-ново

Единична публикация

Избрани