Boeing планира да увеличи производството на производствената си линия за 737 MAX от 27 самолета/месечно на 47 самолета/месечно до края на 2023 г., като същевременно изчисти сега складираните 335 самолета 737 MAX, които бяха приземени поради трагичните инциденти и се нуждаят от поправки преди доставката.
Ръст
Reuters съобщи, че планът е тези 335 737 MAX да бъдат доставени до края на 2023 г. Преди трагедиите, моделът 737 се произвеждаше с темп от 52 на месец.
737 MAX е продължение на производствената линия за 737, чиято първата си реактивна машина 737-100 слезе от нея на 17 януари 1967 г. Над 10 900 самолета модел 737 от всички модификации са построени от завода в Рентън (щата Вашингтон), където самолетите се сглобяват и прелитат до Boeing Field, за да бъдат фабрично тествани и завършени. Също така на летище Boeing Field, е Музеят на полетите, пълен с първия 737 е безопасно изложен на закрито.
Отново силно търсен
Boeing 737 остава с добро търсене. Както бе обявено на 2 март, Alaska Airlines коригира поръчката си MAX, за да добави вариантите MAX-8 и MAX-10, за да имат различни модификации на един и същ самолет със същите общи части и изисквания за обучение, за да рационализира разходите си. Старши вицепрезидент по флота, финансите и съюзите на Alaska Airlines Нат Пайпър дори каза в изявление: „Развълнувани сме да добавим тези нови модели 737 към нашия флот и да продължим нашата стратегия за увеличаване, което максимизира възможността ни за приходи с повече места, като същевременно намалява разходите за единица. Това съобщение е по-нататъшна стъпка в нашия стремеж към единен флот, включващ самолети Boeing с двигатели CFM – ние сме много признателни за партньорствата на двете компании“.
Alaska Airlines вече получи 737 MAX и дори представи един 737 MAX със специална ливрея на West Coast Wonders,
Други авиокомпании също са ангажирани с 737 MAX, като Korean Air, която току-що получи първата си доставка, като 30 са предвидени за доставка преди 2028 г. Освен това Cayman Airways започва нов маршрут до Denver.
Simple Flying отбеляза през януари, че Southwest Airlines иска не по-малко от 271 MAX 7 и 135 MAX 8. American Airlines също се ангажира със 130 самолета 737 MAX. Лизингополучатели също търсят модела, като Air Lease Corporation току-що поръча 50 самолета MAX.
Мащабна задача
С толкова голямо търсене на 737 MAX, заводът на Boeing в Рентън (Вашингтон, САЩ) ще има работа за години напред. Над 4800 самолета 737 MAX са поръчани, тъй като Boeing 737 MAX става все по-доказан и заслужаващ доверие като реактивен лайнер през следващите няколко десетилетия и логична еволюция към дизайна на предишните модели 737. 737 MAX е проектиран около нови по-големи двигатели CFM International LEAP, които са по-ефективни и осигуряват по-голяма далечина на полета плюс по-ниски разходи на седалка.