Руско-френската компания PowerJet (собствеността в която е разпределена с по 50 на сто за Safran Aircraft Engines и за „ОДК-Сатурн“ на държавната корпорация „Ростех“), която произвежда двигателите за руските самолети Sukhoi Superjet 100, прекрати техническото им обслужване и ремонт, поради въведените санкции. За това съобщи руската информационна агенция „Интерфакс“, позовавайки се на източници близки до авиационното предприятие.
Регистрираната във Франция компания PowerJet е уведомила партньорите си в Руската федерация за спиране на изпълнението на договорните им задължения още през февруари, след влизането в сила на ограничителните мерки от страна на Европейския съюз и на САЩ е съобщил източникът на агенцията.
Напълно е спряна доставката на резервни части за SaM146, техническата поддръжка и ремонтът на двигателите, включително и връщането на по-рано ремонтираните двигатели и предоставянето на двигатели на лизинг.
По данни на източника, министерството на промишлеността и търговията на Руската федерация е предложило да се използва създадения още преди въвеждането на санкциите склад за резервни части и наборът от сменени двигатели на компанията, за да има възможност SSJ100 да се експлоатира и в бъдеще.
Министерството предлага да се узакони предаването на имуществото на отказалите се от бизнеса си в Руската федерация чуждестранни организации за временно управление от „профилните предприятия в страната“.
SSJ100 е първият пътнически самолет, разработен в Русия след разпадането на СССР. Той е в експлоатация от 2008 година.
От началото на руското нахлуване в Украйна, Руската федерация беше напусната от стотици най-големи международни компании. Съгласно изчисленията на Yale School of Management, Руската федерация е напусната вече от почти 500 компании.
Източник: news.bg