Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Благоприятно време в Егейско море позволи на екипажа на „Св. св. Кирил и Методий“ да освежи фалшборда

[post-views]
Благоприятно време в Егейско море позволи на екипажа на „Св. св. Кирил и Методий“ да освежи фалшборда
Logo_of_Ministry_of_Defense_of_Bulgaria.svg

Спирдон Спирдонов

Благоприятно време в Егейско море позволи на екипажа на

В четвъртия ден от плаването на българския научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ към българската антарктическа база на о-в Ливингстън благоприятните метеорологични условия в Егейско море позволиха на боцманския състав да „освежи“ с прясна боя фалшборда (ограждението по края на външната палуба), както и част от междупалубните пространства, съобщава БТА. Плавателният съд се движи между гръцките острови Евия и Андрос с курс към първата междинна спирка по маршрута си – испанския пристанищен град Картахена.

Фалшбордът, бакът и междупалубните пространства около мостика се боядисват с двукомпонентна корабна боя, тонирана с черен цвят, за да се получи флотскосив нюанс, избран от военното ръководство още при ремонта на кораба по-рано през годината. 20-литров съд се разрежда с 1,2 литра черно, за да се постигне флотскосивия цвят. Понякога може да се добави и малко синьо, обясни за БТА старши матрос Симеон Славов, който е боцман-такелажник.

Съставът на корабната боя е такъв, че да запази повърхностите колкото се може по-дълго от ръжда и корозия, които са неизбежни в морски условия. За самото нанасяне е от значение дали се използва разредител и/или втвърдител в боята. По-гъста боя се прилага за по-труднодостъпни, малки площи, както и за такива, които се излющват по-често. Там е нужно да се нанесе по-дебел слой боя, за да не избива ръжда.

Боята първо се смесва с разредител, а после се добавя втвърдител, за да изсъхне по-бързо. В противен случай се рискува периодът на съхнене да се удължи до няколко дни, което би затруднило екипажа в изпълнението на функциите му, поясни той.

Боядисването на палубните повърхности е ключово, за да се запази животът на метала по-дълъг. Когато състоянието на даден метален елемент е лошо и е прекалено разяден, то този елемент се подменя изцяло – планки, скоби по пожарната магистрала и др.

Преди пребоядисване подовите повърности се грундират. Понякога при по-голямо замърсяване, е нужно да се измият предварително, за да слепнат по-добре смесите. Три месеца преди отплаването за Антарктида на по-голямата палубна част на кораба е бил нанесен нов слой боя, но товарните дейности във Варна са причинили минимални щети по покритието.

„Св. св. Кирил и Методий“ е на историческо първо плаване към о-в Ливингстън, за да подпомогне 31-ата българска антарктическа експедиция. Плаването до българската антарктическа база на острова се очаква да продължи около 40 дни.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани