Планета между Марс и Юпитер би направила Земята необитаема

Австралия създава космическо военно командване, заяви министърът на отбраната

Нови изследвания твърдят, че отдавна търсената планета между Марс и Юпитер всъщност би могла да има сериозни разрушителни последици за Земята. Според нова статия, която е публикувана в списание Planetary Science Journal, много астрономи отдавна си мечтаят между Марс и Юпитер да съществува планета, която да запълни мъртвото пространство там. Но ако това беше така, можеше да се окажем на необитаема Земя.

Животът на Земята е ценен, а Слънчевата система, която наричаме свой дом, не е точно най-стабилното нещо във Вселената. Всъщност предишни изследвания твърдяха, че дори малка промяна в орбитата на Юпитер може да има странни последици за Земята. А какво би станало, ако поставим цяла планета между Юпитер и Марс? Според астрофизика от Калифорнийския университет Стивън Кейн това би могло да направи Земята необитаема.

Причината за това би се дължала на промените, които една планета между Марс и Юпитер би имала върху цялостната орбита на планетите в нашата Слънчева система. Макар че според симулациите в този район биха могли да съществуват малки планети, нямаше да им е необходимо много, за да хвърлят Слънчевата система в безпорядък.

Всъщност Кейн твърди, че достатъчно голяма планета, съществуваща между Марс и Юпитер, би изхвърлила Земята напълно от орбита й. Разбира се, там няма планета, така че всички тези спекулации нямат значение в дългосрочен план. Но представените данни биха могли да ни помогнат в търсенето на живот извън Земята. Това е така, защото познаването на обстоятелствата, които биха направили Земята необитаема, може да ни помогне да определим дали и други системи могат да поддържат живот. Това не означава непременно, че откриването на такава система ще бъде по-лесно, но може да доведе до по-усъвършенствани модели, които да помогнат в това търсене в бъдеще.

Източник: БГНЕС