Започнаха изпитанията на първия хидравличен дрон в света. Роторите на този дрон са с хидравлично задвижване, а не с електрическо, както е масовата практика при квадрокоптерните безпилотни летателни апарати. Очакванията са дронът да достигне издръжливост във въздуха до 6 ч. Той все още не се държи много стабилно при полет, затова в клетката за изпитания е вързан с въжета от четири страни.
Малките двигатели в малките дронове са голям проблем за специалистите. В някои случаи, когато се купуват малки дронове, трябва да се заявяват и резервни двигатели. Защото ремонтът на малките двигатели иска време и струва достатъчно скъпо. Специалистите казват, че ще дойде време, когато батериите и електрическите двигатели ще захранват всички превозни средства, на които светът разчита – от автомобили до големи контейнеровози, дори самолети. Днешната реалност обаче показва, че бензинът и другите горива са много по-мощни източници на енергия за захранване на двигатели. Освен това имат по-малко тегло и по-дълъг жизнен цикъл.
По тази причина вече има и квадрокоптери, чиито двигатели се захранват от газ. Създават се малки газови двигатели. Сегашните малки двигатели са по дизайна на големите двигатели, които движат самолети по целия свят, само че с много намалени размери. Всеки ротор на квадрокоптерите се задвижва от отделен малък газов двигател. Проблемът при тях е, че при малките газови двигатели скоростта не може да се контролира прецизно. Това е от съществено значение, за да се осигури стабилен и контролиран полет на квадрокоптерите. При големите реактивни самолети това не е проблем, тъй като там тягата работи предимно в хоризонтална равнина. Освен това мощността е голяма и влиянието на страничните ветрове не е толкова чувствително. Докато при малките квадрокоптери трябва постоянно да се противодейства на непрекъснатите пориви на вятъра и постоянната сила на гравитацията.
Първият хидравличен дрон, създаден в Обединеното кралство, обещава в бъдеще да издържа шест часа във въздуха и да изминава повече от 800 км. Газови двигатели вече се използват за задвижване на генератори, захранващи електрически превозни средства. Те могат да се използват и при дроновете за задвижване на електрическите двигатели на роторите.
Компанията производител на хидравличния дрон обаче използва нещо съвсем ново. Основният двигател, който може да бъде бензинов, газов или електрически, задвижва хидравлична помпа. Хидравличната помпа е свързана с маркучи с хидравличните двигатели на роторите на квадрокоптера. Така витлата на роторите се въртят от непрекъснатия поток на хидравличната течност, която се подава от помпата под високо налягане. Какво е предимството на този начин на задвижване на роторите? Предимството е, че на практика хидравличната течност не се свива и не се разширява и при хидравличния двигател вече може прецизно да се контролира скоростта на въртене на всеки ротор, така че да се осигури стабилен полет на летателния апарат. При това положение хидравличното задвижване съперничи по прецизност на контролиране на скоростта на електрическото задвижване. Хидравликата има и голямото предимство, че осигурява по-голяма мощност на двигателите. Например един хидравличен двигател на дрон, тежащ по-малко от 5 кг, може да осигури на отделния ротор мощност от 129 к. с. Това значително увеличава способността на такива дронове да пренасят по-големи товари на по-големи разстояния. От първия прототип на хидравличния дрон се очаква да пренася без проблем до 150 кг товар на по-къси разстояния.
Преносим радар може да се чекира на летището
Като се сгъне, радарът T. Radar Pro заприличва на много елегантен куфар, който може да се чекира като ръчен багаж на летището и да се носи в самолета. Създаден по най-новите технологии, този радар притежава фазирана решетка, която се управлява от компютър, и това му дава възможност да обглежда пространството пред себе си на 120 градуса, без да се върти механически.
Теглото му е 15,6 кг и притежава обхват до 5 км. Създаден е главно за борба с дронове. Дизайнът му наистина е перфектен и много добре се вписва в градска среда. Може да се монтира на стена и да следи и най-малкото движение в пространството на район, който е под охрана. Може да се монтира и на статив. Издържа на вода и прах.
Това е радар от ново поколение. Родината му е Тайван.
Освен това може да открие във въздуха микродрон с размери 10х10 см на разстояние от 5 км. Обслужва се от един войник. Развръща се много лесно. Позволява бързо изграждане на противовъздушна отбрана срещу дронове на военни бази и летища. Може да засече летящ обект, движещ се със скорост от 1 до 50 м/сек. Очаква се подобрената версия на T. Radar Pro да се появи тази година, като най-вероятно максималният му обхват за откриване на дронове ще достигне до 10 км.
Електрическа взводна машина на пехотата от ново поколение
От Армията на САЩ заявяват, че стремежът е да се придобиват „изцяло електрически“ леки и средни колесни автомобили, въоръжени с тежко стрелково оръжие, в периода 2030–2035 г. Возят до 9 души. Предназначени са да бъдат „Взводна машина на пехотата“ (ВМП). Тези машини трябва да подобрят тактическите и логистичните способности на армията. До края на финансовата 2024 г. в американската пехота трябва да постъпят 650 ВМП.
Засега основен проблем в „електрификацията на превозните средства“ си остава инфраструктурата за зареждане на акумулаторните батерии. Това е особено трудно в по-суровите райони. Акумулаторните батерии са монтирани в пода на машината на специална платформа, която е неразделна част от шасито. ВМП за в бъдеще ще изпълнява много функции, свързани с командването и контрола на войските, електронната война, борбата с дронове, разузнаването и бързата евакуация от бойното поле. Към нея проявяват интерес и Силите за специални операции. Може да бъде снабдена с мощно стрелково оръжие като тежката картечница калибър 12,7 мм и леката M240, калибър 7,62 мм. Компанията производител разработва и версия на ВМП със собствен безпилотен летателен апарат, който ще се зарежда от машината.