Безпилотният летателен апарат с вертикално излитане и кацане „Стрикс“ е с фиксирано крило и е в състояние да се сгъва така, че да се побере в стандартен 6-метров контейнер. По този начин дронът може лесно да се транспортира с камион от едно място на друго. За дрона „Стрикс“ всички суперлативи са верни, казват конструкторите му. Той е с хибридно задвижване, с фиксирано крило, многодомейнов и многофункционален. Това на практика означава, че изпълнява задачи над сушата и над морето с еднакъв успех и е подходящ за най-различни мисии. Родината му е Австралия.
„Стрикс“ може да извършва наблюдение, разузнаване и рекогносцировка, да лети на мисия като „лоялно крило“ в комбинация с военни хеликоптери и да нанася прецизни удари с ракети „въздух–земя“. Носи няколко вида ракети като AGM-114 „Хелфайър“, „Бримстоун“, 70-мм лазерно управляема ракета APKWS II, ракетите AGM-179 и JAGM-MR. Всички те са в категорията на прецизно управляемите боеприпаси.
Дронът „Стрикс“ е проектиран да носи такива боеприпаси на борда си, с които да е в състояние да унищожава най-различна бронирана бойна техника, включително и основни бойни танкове. В същото време тази безпилотна платформа се разработва така, че да може да нанася прецизни удари с ракетите си на далечни разстояния, като получава информация за разположението на вражеските обекти и използвайки максималния обсег на боеприпасите си.
„Стрикс“ е толкова нов, че компанията производител все още изгражда първия прототип. Оригинален макет и компютърни анимации бяха показани на едно от най-големите авиационни изложения в света, но разходите за разработването му не бяха оповестени. От компанията уточниха единствено, че до края на годината може да се очаква първият полет на „Стрикс“, а до 2026 г. той да придобие пълни оперативни способности.
Когато програмата „Стрикс“ стартира, в нея са заложени седем ключови изисквания към проектантите. Едно от тези основни изисквания е самолетът да може да се прибира в стандартен 6-метров контейнер, за да може лесно да се транспортира с камиони. Крилата му се сгъват за около една минута и след това се избутва на ръка в контейнера. В Австралия сгъваемият дрон ще служи предимно във Военноморските сили. В него са вложени съществуващи и проверени технологии, за да се осигури достъпна и рентабилна способност, която позволява в бъдеще дронът да се конфигурира и да се надгражда съобразно нововъзникващи технологии и заплахи. Целта на конструкторите е била да създадат една евтина безпилотна въздушна платформа, като внедрят в нея способност да нанася удари на големи разстояния. Говори се, че „Стрикс“ е кръстен на някакъв вид бухал. Дължината му е 2,5 м, а размахът на крилата му е 4,4 м. Проектиран е да достига максимално излетно тегло до 985 кг, като ще може да носи до 352 кг полезен товар на разстояние от 500 км. На крилата и на V-образната опашка има по два хибридни витлови двигателя. Предният колесник е по-висок, като дронът е проектиран да излита вертикално, изправен на задните си колела, след което преминава в хоризонтален полет. „Стрикс“ притежава висока степен на автономност. Конструкторите на самолета поясняват, че автономността на един дрон не може да замени човека на бойното поле, но може да го допълни.