Вчерашният ден може да се окаже исторически за Турция и вероятно за световната история на изтребителите след като разработеният и произведен в Турция изтребител от пето поколение TF-X National Combat Aircraft (MMU) напусна хангара си, гласи съобщение на президента на Председателството на отбранителната промишленост на Турция (SSB) Исмаил Демир.
Амбициозните цели, разглеждани като мечти, се реализират една по една, докато турският изтребител от пето поколение „стелт“ напусна за първи път хангара си и без съмнение скоро ще демонстрира силата.
„В памет на нашите мъченици! Казахме, че на 18 март ще извадим от хангара нашия национален боен самолет. Днес нашият самолет е на пистата! Под ръководството на нашия президент Реджеп Тайип Ердоган, дай Боже, ще станем свидетели как той се издига в небето на нашата родина“, заяви Демир в Twitter, визирайки 108-та годишнина от морската победа на Турция на полуостров Галиполи.
Разработеният от Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ) изтребител TF-X MMU притежава технологията и характеристиките, които се срещат в бойните самолети от пето поколение. Той ще предостави възможност за стратегически атаки по цели „въздух-въздух“ и „въздух-земя“. Разполага с изцяло разработена в Турция инфраструктура за сигурен обмен на данни и използване на интелигентни боеприпаси.
TF-X MMU с високоефективните си радарни, електронни бойни, електрооптични, комуникационни, навигационни и идентификационни способности ще постигне повишена бойна мощ с прецизна и точна стрелба при висока/свръхзвукова скорост. Освен това разполага с възможности за автоматично разпознаване и откриване на цели, обработка на множество данни и изкуствен интелект.
Разработеният в Турция изтребител ще замени самолетите F-16 в турските военновъздушни сили.
С TF-X MMU Турция става една от малкото държави, които разполагат с инфраструктура и технологии за производство на боен самолет от пето поколение в резултат на развитието на проекти в технологични разработки като функционалност при ниска видимост, вътрешни слотове за оръжие, висока маневреност, повишена ситуационна осведоменост и синтез на сензори, които са необходими за модерен самолет от ново поколение.
Източник: БГНЕС