Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

ДЕЗИНФОРАДАР: Колко ни струват руските лъжи?

[post-views]
Дезинфорадар: Как феновете на Путин станаха тексасци

„Русия води хибридна война против България, всъщност откакто съществува и даже преди да се превърне в империя. Но от три века, когато през 1721 г. Московското царство се превръща в Русийска империя, в завещанието на руския цар, станал император, България става явен обект на завоевание“, казва доц. Момчил Дойчев. Ето неговата позиция с известни съкращения:

„По времето на цар Петър Първи се поставя задачата за европеизация. За тази цел Московия си присвоява източния римски императорски модел, византийските герб и пряпорец. Византийското източно православие е присвоено много по-рано, но при Петър Първи византийската държавно-църковна хармония е варваризирана и патриархът е заменен със синод, подчинен на императора.

На второ място, присвоена е българската писменост, а приетият много по-рано от Киевска Рус като официален старобългарски език е наречен църковнославянски. На трето място е откраднато името Рус от Киевска Рус.

Плячкосването, грабежът и кражбата са характерно наследство за Московия – Русия, като наследник на Златната орда, чийто държавен модел на азиатски деспотизъм е напълно приет и усъвършенстван от следващите руски господари.

За разлика от комунистическата митология русофилската митология не бе разобличена по време на прехода от съветско към некомунистическо общество и към друга, европейска България. За мнозинството от българите се оказва, че привързаността към Европа няма алтернатива, но тя някак си се съвместява с представата, че Русия е също Европа, че европейското и евроатлантическото ни развитие трябва да са някак си в хармония с русофилските нагласи, внушени ни като грубо политическо суеверие от ученическата скамейка. Това е една от причините за успехите на руската антиевропейска пропаганда.

Друга причина, свързана с предишната, е, че учебниците по история не бяха декомунизирани, а бяха фалшиво деидеологизирани, и то по начин, че да не възпитават младото поколение в демократични ценности. В тези учебници не бе извършена декомунизация, която е решително условие за департизация, деполитизация и деидеологизация на образованието.

Следващата причина е образователна – училището не учи на самостоятелно мислене. Липсата на ценности е в основата на политическата некомпетентност и често пълна политическа неграмотност.

Системната руска хибридна дезинформация не би била успешна, ако имаше противодействие от българска страна, каквато просто няма. Това е също много важна причина за спечелената до момента руска хибридна пропагандна война против България”.

 

   

Най-ново

Единична публикация

Избрани