Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Пентагонът създава сили за информационна борба

[post-views]
Пентагонът купува два нови модела дронове по програмата си "Репликейтър"

В момента армията на САЩ не е в състояние бързо да разположи личен състав, способен да отблъсне злонамерени актьори, опитващи се да оформят общественото мнение. Затова трябва да се действа незабавно за изграждането на такива „информационни сили“. Това се казва в наскоро огласена стратегия на Пентагона за операции в информационната среда, за която научаваме от сайта C4ISR.net.

Завладяването на информационната среда – от чатовете в социалните медии до правителствената пропаганда, е все по-важно, тъй като дезинформацията е широко разпространявана, включително от големи световни сили като Китай и Русия.

Министерството на отбраната на САЩ трябва да изградят способности за „бързо разгръщане на екипи от информационни сили“ и да привлече необходимите служители, включващи военни и цивилни експерти съгласно Стратегията за 2023 г. за операции в информационната среда. Необходимо е подобряване в процеса на набиране, обучение и развитие на кариерните пътеки.

Одобреният от Конгреса документ беше публикуван на 17 ноември т.г. В него информационната война е описана като убедителна комбинация от обществен достъп, нападателни и защитни електронни способности и кибероперации; тя изисква съчетаване на събиране на данни и манипулиране, за да бъде спечелено предимство преди, по време и след големи събития.

„Както става ясно от тази стратегия, способността ни да печелим и поддържаме информационни предимства по време и на място, които сме избрали, е от решаващо значение за успешните операции в информационното пространство“, пише във въведението министърът на отбраната Лойд Остин. „Не се заблуждавайте: конкурентите и враговете на Америка се движат бързо в информационната среда, надявайки се да компенсират нашите трайни стратегически предимства в други сфери.“

Нововъзникващите технологии играят критична роля както в провеждането, така и в осуетяването на кампании за влияние според стратегията. Генеративният изкуствен интелект, способен да имитира човешкото взаимодействие, може да подхранва спам, опити за фишинг и представяне под чужда самоличност, докато автоматизацията може да наводни Фейсбук или X (бивш „Туитър“) с подвеждащи и провокиращи публикации. Американски служители многократно са предупреждавали за първото. Последното се наблюдава във войните на Русия в Украйна и между  Държавата Израел и „Хамас“.

Генерал-лейтенант от военновъздушните сили Кевин Кенеди, командир на 16-а военновъздушна армия, фокусирана върху информационната война, коментира, че дисциплината доминира в международното състезание и оформя боевете, които могат да последват.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани